حجت الاسلام دری در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین گفت: تثبیت مرجعیت و رهبری بلامنازع امام در نزد مردم و علماء و افشای بیش از پیش ماهیت ضد اسلامی شاه و وابستگی او به بیگانگان،آثار و نتایج قیام ۱۵ خرداد بود.
کد خبر: ۸۶۸۵۴۷۷
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
حجت الاسلام دری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل و زمینه‌های وقوع قیام ماندگار و حماسی 15 خرداد گفت: از غائله انجمن‌های ایالتی و ولایتی و مبارزه مردمی که به رهبری علما‌ به‌ویژه حضرت امام خمینی‌(ره) در این رابطه انجام گرفت می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های وقوع قیام ۱۵ خرداد نام برد‌.

وی رفراندوم فرمایشی لوایح شش گانه معروف به انقلاب سفیر و دستگیری امام خمینی (ره)را از عوامل دیگر وقوع قیام  ۱۵ خرداد عنوان کرد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین به تشریح اهداف رژیم ستم شاهی از تصویب انجمن‌های ایالتی و ولایتی پرداخت و افزود: زورآزمایی با روحانیت و هواخواهان مذهب، برداشتن مذهب رسمی کشور، سوگند خوردن دروغین به قرآن، آزاد گذاشتن زنان در جامعه و ارتباط قوی با غرب از مهم‌ترین اهداف این تصویب بود.

وی تثبیت مرجعیت و رهبری بلامنازع امام در نزد مردم و علماء و افشای بیش از پیش ماهیت ضد اسلامی شاه و وابستگی او به بیگانگان  را آثار و نتایج قیام ۱۵ خرداد عنوان کرد.


ارسال نظرات