استاندار لرستان:

عملیات احداث نیروگاه خرم آباد ظرف 4 ماه آینده آغاز شود

استاندار لرستان بر ضرورت آغاز عملیات احداث نیروگاه خرم آباد ظرف سه تا چهار ماه آینده تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۸۵۴۹۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: یکی از پروژه هایی که امسال باید از بلاتکلیفی خارج شود نیروگاه خرم آباد است و با این حال همه باید توان بگذاریم تا عملیات احداث این نیروگاه ظرف سه تا چهار ماه آینده آغاز شود.

وی با اشاره به 198 میلیون دلار به نیروگاه خرم آباد توسط صندوق توسعه ملی افزود: بانک ملی باید هر چه سریعتر نسبت به بازکردن اعتبارنامه LC))نیروگاه اقدام کند تا اقدامات لازم برای تسریع در احیاء آن انجام شود.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت تاکید بهره برداری از مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید تا شهریورماه تاکید کرد و گفت: 9 سال است که این پروژه به صورت نیمه کاره باقی مانده است و با این حال ضرورت دارد تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

بازوند خواستار اختصاص اعتبارات لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تسریع در تکمیل مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید شد و افزود: باید با تشکیل یک کارگروه متشکل از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت عمرانی استانداری و مدیر کل بنیاد شهید و تشکیل جلسات به صورت هر چند روز یک بار موانع پیش روی تکمیل پروژه توانبخشی از میان برداشته شوند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: سزاوار نیست که برخی از روستاهای بالای 20 خانوار استان لرستان بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی فاقد برق باشند. در هر حال ضرورت دارد که شرکت توزیع برق استان هر چه سریعتر زمینه برق دار شدن این روستاها را فراهم کند.

استاندار لرستان خطاب به 9 دستگاهی که تاکنون طرح های اقتصاد مقاومتی خود را در قالب طرح منشور پروژه بر اساس نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی(نیپا) ارائه نکرده اند، گفت: این دستگاهها تا 48 ساعت فرصت دارند که طرح های خود را ارائه دهند.

وی ضمن استقبال از اجرای طرح اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برای کشت گیاهان دارویی در سطح 1000 هزار هکتار از اراضی استان لرستان، تصریح کرد: اگر قرار است که دانشگاهها پایان نامه ها را به سمت موضوع اقتصاد مقاومتی هدایت کنند قطعا موضوع این پایان نامه ها باید مختص به حوزه جغرافیایی استان لرستان باشند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار