"برخی می‌خواهند دشمن در کشور میدان بازی داشته باشد"

سودای مقابله با جمهوری اسلامی آرزوی دیرینه آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی سودای مقابله با جمهوری اسلامی آرزوی دیرینه آمریکا دانست و گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک امت واحد مقابله کنند حتی توان اقتصادی آنان نمی‌تواند ملت ما را زمین‌گیر کند آنچه به ما آسیب می‌رساند استحاله درون است که آمریکایی‌های برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۴۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

جهانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) درباره نفوذ اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرمود در اولین احساس از قدم نفوذی باید به مقابله برخواست و به آن‌ها فرصت نداد، این سخن نشان از لزوم هوشیاری و بصیرت افراد در مقابل خطر نفوذی‌ها دارد.

وی افزود: مراقب باشیم تا حتی اطرافیان از خدمات انجام شده در راستای اهداف نفوذی‌ها بهره‌برداری نگیرند، متاسفانه امروز شاهدیم که در برخی از دفاتر و ادارات افرادی نفوذ کرده‌اند و اقداماتی را انجام می‌دهند و پس از بازداشت و دستگیری نیز اعتراض می‌شود که چرا با این نفوذی‌ها برخورد شده است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در سخنان حضرت امام خمینی(ره) حتی شیوه‌های نفوذ مکرر تذکر داده شده، نفوذ در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از سوی حضرت امام خمینی(ره) با جدیت هشدار داده شده و ما نیز نباید از این مسئله غفلت کنیم، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند نباید امور دانشگاه‌ها را یک مطلب عادی تصور کنیم که دانشگاه‌ها ممکن است همه چیز انقلاب اسلامی را برهم زند.

جهانبخشی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور گفت: مسئول یا مدیری که تربیت می‌شود نتیجه فعالیت دانشگاه است که اگر این فضای آموزشی مورد غفلت قرار گیرد و اگر اساتید از فعالیت‌های دانشگاهی یا افراد و اشخاصی که اظهار نظر می‌کنند یا ضد نظام اسلامی اتحاد می‌کنند در سطح دانشگاه‌ها مراقبت نکنند و میدان در اختیارشان قرار گیرد طبیعی است که به انقلاب اسلامی آسیب می‌رسد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضرت امام راحل فرمود با کمال دقت پیگیری نمائید که مبادا خدای ناخواسته دانشگاه مرکز تاخت و تاز مخالفان نظام جمهوری اسلامی باشد، این امکان وجود دارد که برخی از افراد با ساده لوحی به خاطر برخی از ملاحظات سیاسی بستر را فراهم سازند یا افرادی که اعتقاد به نظام ندارند در این مراکز علمی اظهار نظر کنند و جوانان را به انحراف بکشانند.

خطر استحاله از درون تهدیدی برای انقلاب اسلامی

وی افزود: نکته دیگر که مورد تاکید حضرت امام خمینی(ره) است استحاله معنوی و فرهنگی جامعه است، حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "آنچه که من می‌فهمم و احتمال زیاد هم می‌دهم این است که آمریکا نه دخالت نظامی در ایران کند و نه حصر اقتصادی اگر هم حصر اقتصادی بکند، ناجح نمی‌شود خودش هم می‌داند لکن از راه آسان‌تر دیگری پیش آمده آن راه این است که ما را از باطن خودمان آسیب پذیر کند" این نکته را ایشان سال‌ها پیش گوشزد کردند که باید این خطر به جد احساس شود.

جهانبخشی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با یک ملت مقابله کنند آن‌ها نمی‌توانند با یک امت مقابله کنند درست است که توان اقتصادی دارند ولی توان اقتصادی آنان نمی‌تواند ملت ما را زمین‌گیر کند ملت ایران امتی واحد است آنچه به ما آسیب می‌رساند استحاله درون است که آمریکایی‌های برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:نکته دیگر مورد تاکید حضرت امام راحل بهره‌برداری از اشخاص یا جریانات سیاسی است، برخی از جریانات سیاسی نگاهشان از سیاست همان پدرسوخته بازی است که غربی‌ها می‌دانند بدان معنا که برای رسیدن به قدرت هدف را توجیه می‌کنند، رسیدن به قدرت و بیرون راندن رقیب با هر ابزای، این شیوه غربی است.

وی بیان کرد: فعالیت سیاسی اشخاص و جریانات کشور باید در چارچوب قوانین و احکام و اخلاق اسلامی باشد، نمی‌توان هر حرفی را بر زبان راند یا اخبار کذب را منتشر سازیم، حضرت امام راحل به کوشش آمریکایی برای یافتن راهی از داخل تاکید داشتند و این راه نیز نقطه ضعف است از این راه اشخاص را مجبور می‌سازند تا مطابق خواسته ‌آنان پیش روند.

فراهم شدن بستر از سوی برخی خواص برای فعالیت نویسندگان دارای گرایشات غربی 

کارشناس مسائل سیاسی به ترفندهای دشمن در جنگ نرم و انحراف جوانان از مسیر انقلاب اسلامی گفت:انحراف در برنامه‌های دانشگاه است که از شیوه‌های دیگر نفوذ مطرح شده چراکه دشمن قصد دارد تا جوانان را از فرهنگ اسلامی منحرف و به فرهنگ غرب سوق دهد.

جهانبخشی با اشاره به راهکار دیگر نفوذ گفت: بکارگیری نویسندگان و اشخاصی که گرایش به غرب دارند، متاسفانه بستر برای فعالیت و نشر مطالب آنان از طریق برخی از مسئولین یا دستگاه‌ها فراهم می‌شود و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند آنان با قلم‌ها و فکرهای فاسد به سراغ ملت اسلام آمده‌اند، بکارگیری نویسندگان منحرف را امام راحل نهی کردند و این باید یک اصل باشد،.

وی افزود: دشمن در مشکلات داخلی به دنبال یافتن مهره خود است دشمن نقاط ضعف را شناسایی کرده و به نظام اسلامی ضربه می‌زند.

برخی خواص در فتنه‌ ۸۸ در میدان دشمن بازی کردند

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:فتنه 78 و 88 را کسانی شکل دادند که به خاطر ناآگاهی‌شان از سوی دشمن هدایت و مدیریت شدند، دشمن اختلافات داخلی را به گونه‌ای رقم زد که بحث انتخابات را به یک بستر برای ضربه زدن به نظام اسلامی تبدیل کرد.

جهانبخشی با اشاره به تاکیدات حضرت امام خمینی(ره) در بحث نفوذ گفت: دشمن همانگونه که حضرت امام راحل تاکید کردند برای عوامل نفوذی خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند برخی از نفوذی‌ها را از پیش تربیت کرده‌اند برخی را نیز مدیریت می‌کنند، چهره‌هایی هستند که با وجود اینکه انقلابی هستند در دامان استکبار زندگی می‌کنند مواضع، اظهارنظر و قلمشان در راستای اهداف جریان استکباری بیان می‌شود.

وی اشاره کرد: حضرت امام خمینی(ره) درباره مسائل داخلی به قدری صریح و روشن سخن گفته‌اند که نمی‌توان درباره این موضوع تحلیل دیگری را بیان کرد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:هرکس معتقد به خط امام راحل و نظام اسلامی است بایستی دغدغه‌ها و هشدارهای حضرت امام راحل را برای خود اصل قرار دهد، میزان پایبندی به تفکر و خط امام تقید به هشدارها و دغدغه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

جهانبخشی با اشاره به فعالیت برخی از مهره‌های بیگانگان در داخل کشور گفت: برخی از افراد اصلا نگاهی به این دغدغه‌ها ندارند و گویا امام راحل نسبت به این مسائل هشدار نداده است، ولی فریاد وا اماما سر می‌دهند، حضرت امام راحل فرمود" من نگرانم که از ترس غربی‌ها به احکام اسلام عمل نکنید" امیدواریم همه مسئولین و نخبگان عملا اعتقاد و پایبندی خود را رهنمودهای امام راحل عملا با تقید نشان دهند، هشدارهای حضرت امام برای ما ملاک در تشخیص افراد و میزان صداقت آنان برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز درصدد است تا از درون اختلافی ایجاد کند و برخی از افراد نیز به واسطه گرایشاتی که دارند مایل هستند که دشمن اینجا میدان بازی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار