رئیس دانشگاه آزاد لرستان گفت: شش پروژه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد لرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۵۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، ملکی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: شش پروژه اقتصاد مقاومتی ازجمله شهرک فناوری آزاد شفا در خرم آباد، تجهیز مرکز بیماریهای خاص در بروجرد، تولید گیاهان گلخانه ای و زینتی، راه اندازی آزمایشگاههای ساها، انجام شش پایان نامه با موضوع اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد لرستان اجرا می شوند.

وی با بیان اینکه 10 هکتار زمین به شهرک فناوری آزاد شفا در خرم آباد اختصاص یافته و حتی نقشه آن نیزطراحی و جدول کشی و خیابان کشی نیز شده است، افزود: مشکلی که وجود دارد این است که لوله خط گاز ازداخل این زمین عبور می کند و با این حال از استاندار انتظار داریم که در صورت امکان قطعه زمینی را به این طرح اختصاص دهند.

رئیس دانشگاه آزاد لرستان گفت: تجهیزات و امکانات زیادی نیز در مرکز بیماری های خاص بروجرد قرار دارد؛ اما این مرکز دو مشکل دارد؛ اول اینکه متخصص آنکولوژی و دارو ساز ندارد؛ از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخواست می کنیم که نسبت به تامین پزشک مورد نیاز اقدام کنند.

ملکی بیان کرد: در صورت حمایت دانشگاه علوم پزشکی برای تامین پزشک این مرکز تا پایان سال تحویل داده می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به کوچک سازی دولت و سیاست برون سپاری اگر از بخش خصوصی ذز حوزه بهداشت و درمان حمایت نشود قطعا در استان با مشکل روبرو میشویم.

رئیس دانشگاه آزاد لرستان گفت: با وجود فراخوان اعضای هیئت علمی برای پذیرش متخصص در دو رشته مورد نظر مرکز بیماری های خاص بروجرد اما کسی متقاضی نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیزدر پاسخ به اظهارات رئیس دانشگاه آزاد لرستان گفت: قطعا با احداث ساختمان و تجهیز آن به نام مرکزبیماری های خاص مشکل حل نمی شود. در حال حاضر در استان فقط دو متخصص آنکولوژی داریم و برای ما نیز امکان پذیرش پزشک متخصص در مرکزبیماری های خاص بروجرد وجود ندارد.

ساکی با اشاره به اینکه مشکل کمبود متخصص آنکولوژی یک مشکل کشوری است و در حال حاضر نیز بیمارستانهای دولتی نیز با کمبود مواجه هستند، تصریح کرد: با بحران کمبود متخصص آنکولوژی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: البته دانشگاه آزاد یک کلینیک دندانپزشکی نیز با تجهیزات فراوان در بروجرد راه اندازی کرده است؛ در حالیکه یک عضو هیئت علمی هم ندارند حال از ما انتظار دارند که برای مرکزبیماری های خاص متخصص آنکولوژی تامین کنیم.


ارسال نظرات