رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اشکذر آخرین مهلت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب جهت مراجعه به اتاق اصناف شهرستان اشكذر و تشکیل پرونده صنفی تا پایان خردادماه سال جاری اعلام و تاكيد كرد: پس از این تاریخ، از فعالیت واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب جلوگیری می‌شود .
کد خبر: ۸۶۸۵۵۸۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، "میثم فلاح" در این باره تصریح کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، مقرر شد که طرح شناسایی و ساماندهی واحد های صنفی فاقد پروانه کسب، بر اساس ماده ۲۶ قانون نظام صنفی، با محوریت واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و نیز همکاری روسا و بازرسان اتحادیه های صنفی با جدیت تمام انجام شود.

وی افزود: از همکاران اتاق اصناف شهرستان در اجرای این طرح، انتظار می‌رود با دقت کافی و با رعایت جایگاه اجتماعی و حقوقی افراد،و با توجه به اتمام شناسایی واحدهای فاقد مجوز در سال ۹۴، مجدداً به واحد‌های صنفی فعال و جدید در سطح شهر مراجعه و نسبت به جمع آوری اطلاعات و ابلاغ اخطاریه اقدام کنند.

فلاح خاطرنشان کرد: در طی شناسایی واحدهای فاقد مجوز از سال ۹۳ تاکنون حدود ۷۰۰ واحد فاقد مجوز شناسایی شده بودند که طی سال ۹۴ و با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده، تعداد ۲۲۳ واحد و در سال ۹۴ تعداد ۱۹۴ واحد دارای پروانه کسب شدند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز شهرستان اشکذر دارای ۷۵۹ واحد دارای پروانه کسب است که از این حیث شهرستان، دارای عملکرد مناسبی در بین دیگر شهرستان‌ها بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان با قدردانی از واحد بازرسی و نظارت اداره صنعت،معدن و تجارت و نیز انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کمک به شناسایی و اجرای این طرح ،خطاب به کارمندان اداره و اتاق اصناف شهرستان گفت؛ در اجرای هر چه بهتر و دقیق تر این طرح، حفظ حقوق افراد و نحوه‌ی تعامل و ارتباط با فعالان صنفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که اعتقاد داریم اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف، خانه دوم افراد صنفی است و تمام فعالان صنفی در حقیقت صاحبان اصلی اتحایه ها هستند، بنابراین برخورد دوستانه توام با احترام و ادب با متولیان واحد های صنفی، زمینه برقراری ارتباط صمیمانه و تقویت نهاد‌های صنفی را فراهم می کند و این مهم باید مد نظر بازرسان قرار گیرد.

فلاح در مورد نسبت به اهمیت موضوع تکریم ارباب رجوع افزود: اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف و نیز اداره صنعت،معدن و تجارت به منظور شناخت مشکلات و کنترل جریانات بازار به اطلاعات کامل افراد صنفی احتیاج دارند.

وی افزود: این مهم در بحث مدیریت بازار، کنترل قیمت‌ها، شناخت کاستی‌ها و تقویت توانمندی‌های اقتصادی اهمیت بالایی دارد.

فلاح در ادامه افزود: در دنیای امروز و در این فضای رقابتی شدید، هر چه قدر که اطلاعات و دانش مدیران از مجموعه‌های تحت مدیریتی خود بیشتر باشد، به همان میزان می‌توانند در مقابله با مشکلات و نارسایی‌ها، دقیق‌تر و موفق‌تر عمل کنند.

این مسئول در پایان نیز نقش رسانه‌های شهرستان را در اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه های این اداره و اتاق اصناف بسیار مهم دانست و از تمامی فعالان در این حوزه تشکر و قدردانی کرد و خواهان تقویت نحوه اطلاع رسانی اتاق اصناف در خصوص نحوه ثبت نام متصدیان صنفی جهت دریافت پروانه کسب و دیگر وظایف آنها، شد.

ارسال نظرات