خبرهای داغ:
استاندار اصفهان خبر داد:

255 واحد تولیدی اصفهان متقاضی استفاده از بسته حمایتی دولت

استاندار اصفهان به فعال شدن سایت بهین‌یاب در راستای استفاده از بسته حمایتی دولت اشاره کرد و گفت: تاکنون 255 واحد تولیدی خرد و متوسط جهت استفاده از تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی سرمایه در گردش استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۵۶۵۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور در سیزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: امروز با تمام وجود حس می‌کنیم که بزرگترین مشکل، مسائل اقتصادی است و همه مسئولان نیز بر این موضوع اذعان دارند.
وی با بیان اینکه در بسته حمایتی دولت، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 600 واحد خرد و متوسط استان اصفهان پرداخت می‌شود، افزود: 122 طرح‌ صنعتی، تولیدی و کشاورزی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلیل نبود سرمایه ثابت معطل مانده‌اند تا سقف 20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.
استاندار اصفهان پیرامون اینکه قانون برای حل مشکلات مردم ایجاد شده، تصریح کرد: همه باید در این مسیر قدم برداریم و هیچکس را برای حل مشکلات مردم بازخواست نخواهند کرد؛ در پایان این برنامه باید مشخص گردد که چقدر مشکلات حل و چه میزان اشتغال موجود حفظ و چه میزان اشتغال جدید ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه هر واحدی که متقاضی استفاده از تسهیلات است باید به بانک مربوطه ارجاع داده شود تا کار با سرعت بیشتری پیگیری شود، گفت: بانک‌ها نیز باید به دو صورت تخصصی و مشتری‌مداری نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
زرگرپور به فعال شدن سایت بهین‌یاب در راستای استفاده از بسته حمایتی دولت اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 255 واحد تولیدی خرد و متوسط جهت استفاده از تسهیلات 10 هزار میلیارد ریالی سرمایه در گردش در استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی اضافه کرد: بخش کشاورزی باید بتواند در این سیستم ثبت‌نام کند و تا زمانی که این امکان فراهم نشده اطلاعات مربوط به این بخش به صورت دستی وارد و پیگیری شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت این سایت را بر عهده دارد، افزود: موارد حداکثر طی یک هفته در کارگروه مصوب و به متقاضیان اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت تلاش کرده تا بسته کاملی را ارائه کند، تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و همه موانع نیز برطرف شده است.
زرگرپور با اشاره به اقدامات این کارگروه در جلسات گذشته، خاطر نشان کرد: در 12 جلسه قبل، 350 واحد تولیدی که با مشکلات نقدینگی، مالیاتی و تأمین اجتماعی روبرو بودند، مشکلات آنها رفع و 25 هزار شغل تثبیت شد تا در قالب رویکرد اقتصاد مقاومتی با تسهیلات و امکانات بیشتری به کار خود ادامه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار