کد خبر: ۸۶۸۵۹۶۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شلاق خوردن 17 نفر از کارگران معدن طلای آق دره اظهار داشت: تجمعات کارگران در رابطه با مشکلاتی بوده است که این واحد کاری جهت پرداخت منابع و فروش پایان کار به کارگران،  تعدیل کار کارگران فصلی صورت گرفته است که جهت بررسی شکایات، قوه قضاییه ورود کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده کارگران درشعبه 101  دادگاه کیفری تکاب بررسی شده است افزود: درشعبه 101 دادگاه کیفری تکاب یا شعبه 10استان آذربایجان غربی در رابطه با پرونده کارگران متهم که به حبس تعزیری و مانند آن محکوم شده است موجود است؛ این پرونده  در پی شکایت مشترک کافرما و نگهبان معدن بوده است و برای 8 نفر از کارگران حکم محکومیت تعریف شده است.

ندیمی بیان داشت:  از جمله اتهامات عبارت است از ممانعت کسب و کار معدن و نگهبان، توهین به نگهبان، تخریب لباس نگهبان یا توقیف غیر قانونی نگهبان و مانند آن بوده است که بر این اساس دادگاه حکم مربوطه را داده است.

وی بیان داشت: با وجود قاضی مستقل ما نمی توانیم وارد بحث محتوایی شویم چون قاضی می تواند بر اساس ادله های خود پیگیری لازم را انجام دهد.

ندیمی در خاتمه افزود: آنچه انتظار می رود این است که وزارت کار و بلاخص مجلس اینگونه مباحث را پیگیری کنند و با صراحت بیان کنند تابحال چه واکنشی را در برابر حرکات اعتراض آمیز اینچنینی ارائه داده اند؟!

ارسال نظرات