خبرهای داغ:
تحلیل گر مسائل سیاسی:

دوستی با آمریکا در اندیشه و عمل امام راهی ندارد

امیدی استاد دانشگاه های استان قزوین اندیشه امام خمینی در رویارویی با استکبار غرب و آمریکا را مورد بررسی قرار داد و گفت: دوستی با آمریکا در اندیشه و عمل امام راهی ندارد.
کد خبر: ۸۶۸۵۹۶۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

محمد امیدی استاد دانشگاه های استان قزوین و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، دیدگاه امام در رابطه با استکبار ستیزی و مقابله با ظلم مورد بررسی قرار داد.

امیدی اظهار کرد: امام راحل در کنار پیامبران و امامان که مصلحین جامعه بشریت بودند و بر اساس آیه شریفه قرآن که " اشدا علی الکفار رحما بینهم" مبارزه با سلطه گران و استکبار را از راهبرد های اساسی خود می دانستند و علاوه بر اعلام آن بر عملیاتی کردن آن نیز کوشیدند.

وی ادامه داد: مستکبر زمان ما غرب به سردمداری آمریکا بود، زمانی که امام مبارزه خود را آغاز کردند هدف خود را رویارویی با نظام ستم شاهی و استبداد غرب قرار دادند و نقطه آغاز هم همان برخورد با قانون کاپیتلاسیون بود که آمریکا خواستار آن شده بود بنا بر این از جنبه های مهم مبارزه امام ضد آمریکایی بودن، بود.

امیدی با اشاره به جایگاه شعار مرگ بر آمریکا در اندیشه امام توضیح داد: مبارزه با استکبار از پایه های اندیشه امام است و نمی توان گفت که ایشان منکر شعار مرگ برآمریکا بودند چرا که این شعار یک سنبل است؛ در انقلاب ها معمولا افرادی به مرور استحاله می شوند و تغییر جهت می دهند و روحیه سازشکارانه می یابند.

وی افزود: امروز که برخی ها می گویند امام به دنبال حذف شعار مرگ برآمریکا بود و در این مورد خاطره می نویسند دروغ می گویند، نه در صحیفه نور چنین چیزی و  نکته ای می بینیم و نه در سخنرانی ها و تصاویری که از امام به جای مانده اشاره ای به این موضوع و یا با این مضمون وجود دارد.

امیدی یادآور شد: نسلی که امام را دیده است هنوز در جامعه هستند ، ما در خاطر نداریم که امام هرگز با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت کرده باشند، هر چه بود جملاتی نظیر " ما آمریکا را زیر پا می گذاریم"، " آمریکا شیطان بزرگ است" ، "بین ما و آمریکا رابطه گرگ و گیش برقرار است" " تمام مشکلات جهان و بشر از آمریکا است" بوده است.

 استاد دانشگاه قزوین تبیین کرد: اینها بیانات امام است؛ از طرفی امام می فرمایند ما مبارزه خود را تا زمان رفع فتنه در عالم ادامه می دهیم و فتنه آمریکایی است که مخالف انقلاب بود، تحریک صدام به جنگ 8 ساله با ایران، هواپیمای مسافر بری ایران را منهدم کرد و سکو های نفتی ایران را منهدم ساخت، پیش از آن هم کودتای 28 مرداد و استبداد و استعماری که بر ایرانیان روا داشته از خاطرها نرفته است.

وی تصریح کرد: سنبل استکبار آمریکا بود و امام با این سنبل در افتاد همچنان که پیامبر با سران شرک در افتاد و امام حسین (ع) با معاویه و یزید و آن دار و دسته مقابله کرد امام نیز با نظام سلطه جهانی رو به رو شد و هیج جایی هم نیست که امام کوتاه آمده باشد؛ چنان که امام نامه ای به گورباچف دادند و نزدیکی پایان کار را برای کمونیست ها پیش بینی کردند در مورد استکبار غرب به سردم داری آمریکا هم چنین پیش‌بینی دارند و می گویند که آنها هم سقوط خواهند کرد و ما سنگر های کلیدی آنها را فتح می کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب هم همان خط مشی امام را ادامه می دهند و گفتمان انقلاب و اسلام را زنده کرده اند و به کرات دشمنی آمریکا را با ما و ملت های آزاده جهان گوشزد می کنند و بر لزوم هوشیاری و مقابله با ترفند های آنها تاکید دارند.

امیدی متذکر شد: از طرفی رهبر معظم انقلاب بر بی اعتمادی نسبت به آمریکا تاکید دارند و از طرف دیگر می بینیم که برخی ها با جملاتی چون اینکه اوباما را فردی مودب یا هوشمند یافتم را به کار می‌برند، مشخص است که فرد استحاله شده ، اگر نه اصول انقلاب و خط امام تغییری نیافته است، همچنان که امام حسین (ع) می فرماید اسلام نه منحرف شده و نه تحریف بنا براین من برای اصلاح امت جدم قیام می کنم.

وی مطرح کرد: شعار مرگ بر آمریکا تا زمانی که آمریکا تغییر رویه نداده باشد ادامه دارد، امام فرمودند ما با آمریکا تا زمانی که آدم نشود مذاکره و رابطه نداریم، آمریکا هم که روز به روز درنده تر می شود و حق های بیشتری را برای اهداف استعماری خود زیر پا می گذارد.

استاد امیدی در ادامه این گفت و گو با اشاره به نکات و ارزش هایی که در شعار مرگ بر آمریکا نهادینه شده گفت: نظر انقلاب اسلامی مبارزه تا رفع فتنه از عالمانه دارد، استراتژی ما این است خواه مقابلمان آمریکا باشد و یا نیرو های معاند داخلی، این شعاری راهبردی و استراتژی مبارزاتی علیه نظام سلطه است تا زمانی که همه ملت ها به حق خود برسند.

وی ادامه داد: رابطه امروز جهانیان مانند رابطه گرگ و میش و همان نظریه نظم جنگلی است که داروین ارائه می دهد، قوی ها برای ادامه حیات ضعیف تر ها را می بلعند.

امیدی تبیین کرد: چون انقلاب اسلامی به رهبری امام ، عنایات حق تعالی و وحدت امام به پیروزی رسید و راهبرد خود را احقاق ملت ها قرار داد و در مقابل زورگویانی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و چند دولت این چنینی باقی ماندند، امام نظرش این بود که قدرت باید از دست این قدرت ها به در آید.

امیدی در خاتمه عنوان کرد: جبهه مبارزاتی که امام ترسیم می کند به گونه ای است که تمام جبهه حق در برابر ظلم قرار می گیرد، جریان مقاومت نیز در برابر ظلم ایستاده ست، مبارزه با استکبار یعنی ایستادگی در برابر زوری که قدرتمندان به سایرین تحمیل می کند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها