كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي:

برداشت ماهيانه 30 تن قارچ توسط توليدكنندگان زنجاني

پرورش قارچ در استان زنجان حمايت شده و ماهيانه 30 تن قارچ توسط توليدكنندگان برداشت مي شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۰۲۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه براي فروش بهترمحصولات خود وديگرتوليد كنندگان از 37 توليد كننده پرورش قارچ در استان زنجان حمايت شده و ماهيانه 30 تن قارچ توسط توليدكنندگان برداشت مي شود،گفت: ضمينه اشتغال 77 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم فراهم شده است.

وحيد نوريان با بيان اينكه اهل تهران بوده 25 سال دارم و دانشجوي رشته مكانيك در زنجان هستم ، افزود: پرورش قارچ نسبت به هزينه اوليه كمترين نياز را دارد.

وي با اشاره به اينكه قارچ توليدي را به واسطه دلالان به فروش مي رسانديم و بابت نبود بازار فروش و خريد مواد اوليه دچار اذيت شده ايم، تصريح كرد: نياز بازار اين بود كه بار بيشتري را براي فروش مي طلبيد و چون توليد خودمان كم بود بار بيشتري براي فروش نداشتيم.

كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه توليد كنندگان ديگري را براي فروش بهتر جذب كرده ايم، افزود: توليد كنندگاني را كه محصولات خود را به دلالان مي فروختند را جذب كرده تا نياز بازار را از طريق محصولات توليد كنندگان تامين كنيم.

نوريان با اشاره به اينكه حدود يك و نيم سال است كه كار توليد و پرورش قارچ را شروع كرده ايم، تصريح كرد: درحاضر از محصولات 37 نفر از توليد كنندگان را در استان زنجان حمايت مي كنيم.

وي با بيان اينكه 37 توليد كننده در سالن هاي بزرگ و كوچك مشغول به پرورش قارچ هستند، افزود: برعكس گذشته مواد اوليه مرغوب را به توليد كنندگان داده و محصولات آنها را با كمترين سود خريداري كرده و در بازار به فروش مي رسانيم .

كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با اشاره به اينكه توليد 24 تني در روستاي پايين كوه داشته و مشغول پرورش قارچ هستيم ، تصريح كرد: كارخانه توليد 100 تني در جاده بيجار راه اندازي شده و از 20 ارديبهشت ماه مواد اوليه تهيه و شروع به كار خواهيم شد.

نوريان يا بيان اينكه حدود 37 نفر به صورت مستقيم در كارخانه توليد قارچ مشغول به فعاليت هستند، افزود: ضمينه فعاليت 40 نفر به صورت غير مستقيم نيز فراهم شده است.

وي با اشاره به اينكه هزينه اوليه براي راه اندازي كارخانه پرورش قارچ 35 ميليون تومان بوده است، تصريح كرد: براي راه اندازي كارخانه 80 ميليون تومان براي تهيه مواد اوليه خرج شده و 50 ميليون تومان هم پول پيش براي اجاره كارخانه داده ايم.

كارآفرين عرصه اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه روزانه به طورمتوسط يك تن برداشت مي شود، تصريح كرد: به طور متوسط ماهيانه 30 تن قارچ از طريق توليدات خودمان و ديگر توليد كنندگان برداشت مي شود.

نوريان با اشاره به اينكه به طور متوسط ماهيانه دو تا دو نيم ميليون تومان سود خالص براي هر نفر در توليد قارچ وجود دارد، تصريح كرد: توليد كنندگاني كه مشغول همكاري هستند حدوداً از توليدات خود 100 ميليون تومان درآمد مي كنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار