خبرهای داغ:
یک روزنامه سعودی درباره پیامدهای آتش‌بس در سوریه گزارش داد که «جبهه النصره» از مارس گذشته ۳ هزار نیروی جدید جذب کرده است، در حالی که پیش از آتش بس ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ عنصر جذب این گروه می شدند.
کد خبر: ۸۶۸۶۰۴۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، گروه تروریستی «جبهه النصره» که شاخه گروه «القاعده» در سوریه است، توانسته اخیرا هزاران عضو جذب کند؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد آتش‌بسی که آمریکا و روسیه آن را در سوریه برقرار کردند سبب تقویت این گروه شده است.

 

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با بیان این مطلب به نقل از «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» گزارش داد، النصره از مارس گذشته 3 هزار نیروی جدید جذب کرده که در میان آنان افراد نوجوان نیز دیده می‌شوند. این در حالی است که پیش از آتش بس ماهانه 200 تا 300 عنصر جذب این گروه می‌شدند.

 

به گزارش این روزنامه، برخی از فعالان نیز می‌گویند که صدها نفر از کسانی که در اردوگاه‌های آوارگان در شمال سوریه حضور دارند به این گروه پیوسته‌اند.

 

شماری از ناظران اما بر این باورند که موفقیت‌های اخیر این گروه و جذب این تعداد نیرو سبب شده است تنش‌هایی که قبلا مخفی بود درباره روش آینده این گروه علنی شود.

 

آمریکا و روسیه چندی پیش در بیانیه‌ای از توافق بر سر شرایط «پایان دادن به خصومت‌ها» در سوریه، مطابق بیانیه مشترک مونیخ و آغاز آتش‌بس در این کشور از روز 27 فوریه خبر داده بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها