رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعلام لیست دارایی‌های نمایندگان و مسئولان شفافیت ایجاد می‌کند و علی‌رغم جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی موجب کاهش بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۲۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،پرویز سروری درباره اعلام دارایی‌های نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: از ابتدای دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به دنبال طرح اعلام دارایی‌های نمایندگان و مسئولان بودیم، که این طرح در صورت عملی شدن اتفاق بسیار مبارکی است.

وی افزود: به هر حال دریافتی حقوق نمایندگان و مسئولین در دوره مسئولیتشان مشخص است ولی اینکه یک نفر در مدتی از فرش به عرش می‌رسد فقط از طریق حقوق نیست و قطعاً اتفاقاتی رخ داده که چنین جهشی داشته است.

سروری با تأکید بر اینکه اعلام دارایی‌های نمایندگان و مسئولان یک اقدام ارزشمند و مفید است گفت: در صورتی که این طرح اجرایی شود، شفافیت ایجاد می‌کند و علی‌رغم جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی موجب کاهش بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولین می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعلام دارایی‌های نمایندگان و مسئولین باید در یک فرایند قانونی انجام شود. مجلس شورای اسلامی در دوره قبل این طرح را به شورای نگهبان و سپس به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کرد و در مجمع مصوبه‌ای در این خصوص گذرانده شده است.

وی افزود: اگر اعلام دارایی‌های نمایندگان و مسئولین شکل قانونی بگیرد اقدامی مفید است و باید نهادی مسئول بررسی و دریافت لیست اموال باشد.

سروری یادآور شد: بر اساس قانونی که در مجلس هفتم پیگیری می‌شد نمایندگان شورای شهر و شهرداران نیز باید لیست دارایی‌ها و اموال خود را اعلام می‌کردند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه موافق اعلام لیست اموال و دارایی‌ها از سوی نمایندگان هستم، گفت: در شورای شهر نیز قطعاً از این طرح استقبال می‌شود چرا که برای شفافیت و بازدارندگی و جلوگیری از سوء استفاده‌ها مفید و موثر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعلام لیست دارایی‌ها و اموال مسئولان قانونی شود عدم ارائه این لیست از سوی آنها جرم محسوب می‌شود.

سروری تأکید کرد: قوه قضائیه مسئولیت قبول کند و لیست و اسامی را دریافت کند. با توجه به اینکه این لیست قسمتی از مسائل شخصی هر فرد است لذا باید نسبت به نگهداری و امنیت این لیست‌ها توجه شود.


ارسال نظرات