قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات برای نخستین بار در بیش از 3 ماه گذشته به کمتر از 1200 دلار رسید اما در لحظه انتشار خبر 1203.34 دلار معامله شد.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۵۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، قیمت طلا برای نخستین بار در بیش از 3 ماه گذشته در معاملات امروز به کمتر از 1200 دلار رسید چراکه پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه باید نرخ بهره این کشور افزایش یابد، ارزش دلار به بالاترین قیمت در برابر ین از پایان ماه آوریل رسید.

یلن روز جمعه گفته بود در صورتی‌که اقتصاد آمریکا همانطور که انتظار می‌رفت بهبود یابد و فرصت‌های شغلی همچنان افزایش یابد، بانک مرکزی آمریکا باید نرخ بهره را در ماه‌های آتی افزایش دهد. این صحبت‌ها افزایش نرخ بهره را در ماه ژوئن یا جولای تقویت کرد.

هر اونس طلا با 9.04 دلار کاهش 1203.34 دلار فروخته شد. طلا در ابتدای معاملات به 1199.60 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت از 17 فوریه به شمار می‌رود.

ویلیام وانگ، تحلیلگر بازار طلا در هنگ‌کنگ در این‌باره گفت: «وقتی طلا سطح 1200 دلار را شکست، تلاش می‌کند تا سطح 1160 دلار بشکند... من فکر می‌کنم؛ بازار امروز به علت تعطیلات در آمریکا و انگلیس آرام‌تر باشد. از اینرو پس از بازارهای آسیایی، قیمت‌ها خیلی تغییر نخواهد کرد.»

ارسال نظرات