خبرهای داغ:
منتخب مردم ورامین در دهمین دوره مجلس ترکیب هیئت‌رئیسه موقت مجلس دهم را نشان‌دهنده موفق نبودن عملکرد دولت یازدهم در ۳ سال اخیر دانست.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۷۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدحسین نقوی‌حسینی عضو فراکسیون ولایت دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس موقت مجلس دهم را نشان‌دهنده اکثریت بودن جریان اصولگرایی در این مجلس دانست و گفت: انتخاب آقای لاریجانی و ترکیب هیئت‌رئیسه موقت مجلس دهم باعث شد که روند انقلابی بودن و انقلابی ماندن مجلس شورای اسلامی مانند گذشته حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه ما مایل نیستیم جامعه دو قطبی شود و جریانات سیاسی در مقابل هم قرار گیرند، افزود: ما امروز با مشکلات جدی داخلی نظیر مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم روبرو هستیم و در عرصه بین‌المللی نیز با وجود کارشکنیها و بدعهدیهای امریکا، باید برجام را اجرا کنیم، بنابراین در چنین شرایطی همه جریانات سیاسی درون نظام باید با هم باید متحد شوند.

منتخب مردم ورامین در مجلس دهم با ابراز تأسف از اینکه فراکسیون امید سعی می‌‌کند فضا را سیاسی کند و به نحوی نشان دهد که برنده میدان رقابت در مجلس دهم است است در اکثریت مجالس خبرگان و شورای اسلامی را دارد، اظهار داشت: در این شرایط، اتفاقاتی که هم در مجلس خبرگان افتاد که انصافا دل همه دلسوزان انقلاب را شاد کرد و همه خوشحال شدند و هم اتفاقی که در مجلس شورای اسلامی علی‌رغم همه فضاسازی‌ها، نشان داد شد که اصولگرایان در مجلس دهم اکثریت قالب هستند.

نقوی‌حسینی یکی دیگر از مهم‌ترین پیام‌های ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دهم را برداشت درست جامعه از فضای سیاسی کشور دانست و گفت: این موضوع نشان داد که همه متوجه شده‌اند که این جار و جنجال‌‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای طبل توخالی است و نشان می‌دهد که جامعه همچنان متعهد به اصول و ارزش‌های انقلاب و به آنها پایبند است و مردم نیز علاقه‌مندند که جامعه در همین مسیر صحیح حرکت کند.

وی افزود: توصیه ما دوستان فراکسیون امید این دوستان است که فضا را سیاسی نکنند و به سوی دو قطبی شدن پیش نبرند، ما در شرایطی نیستیم که جامعه دو قطبی شود؛ امروز نیازمند تعامل، گفت‌وگو و اتحاد در جهت اقتدار ملی هستیم و باید با تعامل و گفت‌وگو کارها را پیش ببریم.

نماینده مردم ورامین در مجلس نهم با بیان اینکه دولت باید برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کند، تصریح کرد: این اتفاقات اخیر در ترکیب هیئت‌رئیسه مجالس خبرگان و شورای اسلامی نشان می‌دهد که دولت در زمینه حل مشکلات اقتصادی و مطالبات مردم موفق نبوده است.

نقوی‌حسینی مجلس دهم را در همسو نبودن با دولت، نوعی استثنا نسبت به ادوار گذشته تلقی کرد و گفت: در بررسیها می‌بینیم که در زمانی که آقای هاشمی‌رفسنجانی رئیس دولت بود، نمایندگان مجلس اکثرا از کسانی انتخاب شدند که تمایل به دولت داشتند که در دوره‌‌های بعدی نیز روال اینگونه بوده است اما تنها دوره‌ای که مجلسی تشکیل شده که متمایل به دولت نیست، در زمان آقای روحانی است.

وی مجلس دهم را متمایل و همسو با دولت ندانست و تأکید کرد: ترکیب هیئت‌رئیسه موقت مجلس دهم نشان می‌دهد که دولت کارنامه موفقی نداشته و مردم تمایلی به کاندیداهای مورد حمایت دولت نداشته‌اند.

منتخب مردم ورامین در مجلس دهم در پایان با تأکید بر اینکه همه جریانات سیاسی اصلاح‌طلب، اعم از اعتدال، حامی دولت و امید روی هم رفته 103 رأی در مجلس کسب کردند، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که دولت یازدهم باید عملکرد 3 ساله‌اش را آسیب‌شناسی کند. دوملت باید این سؤال را از خودش بپرسد که چرا مردم به نامزدهای مورد حمایتش رأی نداده‌اند؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها