خبرهای داغ:
گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع جنگ نرم، با حضور فرمانده سپاه اقلید،پایوران ،سربازان در نمازخانه شهدای پاسدار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۸۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

گردهمایی مصون سازی فرهنگی با موضوع جنگ نرم، با حضور فرمانده سپاه اقلید،پایوران ،سربازان در نمازخانه شهدای پاسدار برگزار شد.

در این برنامه محمدامانی،کارشناس و مدرس دانشگاه در سخنانی در خصوص جنگ نرم گفت:ریشه جنگ نرم تسلط بر اندیشه افراد و روح جنگ نرم، انحراف افکار همراه با اعتمادسازی است؛ همان‌گونه که شیطان برای وسوسه کردن آدم و حوا چیزی را که منفعت نبود، با جلب اعتمادشان به عنوان منفعت به آنها القا کرد.

وی افزود:جنگ نرم بسيار پيچيده است؛ زيرا هدف در اينجا تنها تسلط فيزيکي نيست، تصرف بر فکر و انديشة طرف مقابل است. گاهي خود آن هدف است و گاهي نيز وسليه‌اي است براي ساير منافع. انسان بر اساس فطرتش وقتي مي‌خواهد به کمال خود و منافع و مصالح خود برسد، بايد حقايقي را بشناسد و آنها را درک کند.

امانی تصریح کرد:ما از منافع مادي و فيزيکي، بهداشت و سلامتي‌مان را مي‌خواهيم. بنابراين براي اينکه سالم باشيم، بايد بدانيم چه چيزي براي ما خوب و مفيد است و چه چيز مضر. اين حقيقت را بايد درک کنيم تا برسد به مسائل پيچيده معنوي، دنيوي، اخروي، اخلاقي، ارزشي، سياسي، اجتماعي و بين‌المللي که همه اينها فرمول‌هاي پيچيده‌تري مي‌طلبد؛ به هر حال اگر بخواهيم منافع و مصالح صحيح خود را تأمين کنيم، بايد آنها بشناسيم تا راه رسيدن بدان‌ها را بيابيم و براي رسيدن به آنها تلاش کنيم.پس راه رسيدن به منافع و مصالح خويش، داشتن شناخت درست از آنهاست.

وی باا شاره به شیوه های جنگ نرم افزود:اگر تمام شيوه‌هاي جنگ نرم را در عالم بررسي کنيد، شايد به اين نتيجه برسيد که روح آن دو چيز است؛ اول اينکه فکر طرف مقابل را عوض کند؛ يعني او را با فکر غلط منحرف سازد. براي اينکه افکار غلط در جامعه رواج پيدا کند، شيوه‌‌هاي مختلفي وجود دارد؛ از جمله، تغيير در باورهاي ديني، باورهاي اجتماعي، باورهاي سياسي، و در شناختن افراد و گروه‌ها و در انواع معرفت‌هايي که انسان براي رسيدن به کمال خود بدان‌ها نياز دارد. همچنين تحريف شخصيت‌ها و‌؛ متهم کردن آنان،‌؛ و رايج کردن شبهه‌هاي فلسفي و ديني غلط

ارسال نظرات
پر بیننده ها