در جلسه نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران مطرح شد؛

کالای ضد فرهنگی عمده ترین کالای قاچاق در مازندران / نبود نقشه راه برای مقابله با قاچاق کالا و ارز

استاندار مازندران بیان کرد : ماهیان خاویاری، آبزیان نادر، پرندگان مهاجر، محصولات جنگلی و کالاهای ضد فرهنگی عمده ترین کالاهای قاچاق استان بوده است.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۸۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در استانداری اظهار داشت: باید عزم و اراده جدی استان برای مقابله با قاچاق کالا در جهت حمایت از تولید ملی صورت گیرد.

وی افزود: پیشنهادات دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مازندران در قالب برنامه مدون اجرایی شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه معیارهای برخورد جدی تر با طلای قاچاق در استان باید مدون شود، تصریح کرد: مازندران خوشبختانه از حیث ورود و خروج کالای قاچاق ایمن بوده و غالب کالاهای قاچاق استان خرد است.

فلاح با بیان اینکه دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید اعضای جلسه را در زمینه‌های مرتبط با قاچاق کالا و ارز دخیل کند، افزود: برخورد با کالاهای قاچاق در استان باید در قالب برنامه مدون و هدفمند صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه را در استان در برنامه داریم، گفت: در سال گذشته هزار و 373 نفر در ارتباط با قاچاق کالا در استان دستگیر و سه هزار و 534 فقره پرونده در این ارتباط تشکیل شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه 24 سازمان در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همکاری می‌کنند، افزود: ماهیان خاویاری، آبزیان نادر، پرندگان مهاجر، محصولات جنگلی و کالاهای ضد فرهنگی عمده ترین کالاهای قاچاق استان بوده است.

فلاح با تاکید بر مقابله جدی با چاههای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان، گفت: این اقدام عملیاتی باید از طریق اطلاع رسانی و ظرف زمانی مناسبی در این امر صورت گیرد.

وی درباره گروه کالاهایی کشف و ضبط شده در استان، افزود: برنج، پوشاک، لوازم خانگی، کولر اسپیلیت و آدامس‌های خارجی از جمله کالاهایی بوده که سال گذشته در استان کشف و ضبط شده است.

استاندار مازندران، خواستار فرهنگ سازی برای جبران ناپذیری زیان‌های وارده کالای قاچاق به کشور شد و گفت: این امر در پایان نامه‌های دانشجویی، رسانه‌ها و کتب به صورت جدی تقویت شود.


انتهای پیام/ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار