خبرهای داغ:
با سخنرانی آیت‌الله استادی صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم بزرگداشت امام راحل در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال بزرگداشت امام خمینی(ره) شب 14 خرداد ماه از سوی رهبر معظم انقلاب با سخنرانی آیت‌الله استادی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۲۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نصرت‌الله لطفی ظهر امروز در ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خرداد که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در جلساتی که در استانداری درخصوص مسئله اعزام کاروان مشتاقان به مرقد شریف امام(ره) مقرر شد کار ثبت نام از سوی قرارگاه شهید فهمیده انجام شود.

وی افزود: براساس سهمیه کشوری مقرر شده است از قم 12 هزار نفر به مرقد مطهر امام راحل اعزام شوند که بحث پشتیبانی آن از سوی استانداری و فرمانداری صورت گرفته است.

لطفی با بیان اینکه مراسم سالگرد امام راحل در تهران،‌ مراسم منحصر به فردی است گفت: برگزاری مراسم کنار مزار امام خمینی(ره) همراه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب از جمله ویژگی‌های این برنامه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: هرکسی باید نسبت به افزایش عظمت و شکوه این مراسم سهمی داشته باشد و با توجه به بازتاب بین‌المللی باید محور نخست فعالیت‌های خود را به این مراسم معطوف کنیم.

وی با تاکید براینکه باید توجه داشت که شیفتگان امام راحل نباید از حضور در مراسم سالگرد ایشان باز بمانند، گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از هزار و 300 مراسم را در کل کشور برای گرامیداشت یاد و خاطر امام(ره) خواهیم داشت.

لطفی با بیان اینکه مکان برگزاری این مراسم‌ها از قبل پیش‌بینی شده و سخنران آن نیز تعیین شده است، عنوان کرد: قم نیز در این راستا برنامه‌هایی دارد که باید مسؤولان دستگاه‌ها دست به دست هم بدهند و با توجه به محدودیت زمان در این زمینه تعامل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: مراسم بزرگداشت، تبلیغات محیطی شهرهای تابع، اقدامات فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه‌هایی است که در قم در راستای بزرگداشت امام راحل صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ستاد نماز جمعه از هفته قبل در راستای گرامیداشت سالگرد امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرده و دعوت از سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم نیز با همین نگاه انجام شده است.

لطفی ادامه داد: ما براساس رویه سال‌های گذشته مراسم یادبود امام راحل را شب 14 خرداد خواهیم داشت؛ این مراسم از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع ایام 14 و 15 خرداد برگزار می‌شود که آیت‌الله استادی در آن به سخنرانی خواهد پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برای محل برگزاری مراسم یادبود امام راحل، شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) پیشنهاد شد تا بتوانیم به صورت مطلوبی برنامه‌های رسانه‌ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شب 14 خرداد درب حرم امام خمینی(ره) برای تامین موارد امنیتی بسته است و با توجه به این مساله، حضور سیل عظیم کاروان های زیارتی مرقد امام(ره) را در قم خواهیم داشت که باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

لطفی با بیان اینکه تجربه نشان داده در سال‌های گذشته مسافران پس از برگزاری مراسم 14 خرداد به قم می‌آیند، گفت:‌ برخی از کاروان‌ها پیش از پایان مراسم در تهران به قم وارد می‌شوند که باید تمهیدات لازم برای پذیرایی و میزبانی از آنان فراهم شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مراسم بزرگداشت امام خمینی امسال در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با این تدبیر جمعیت ده‌ها برابر سال‌های پیشین خواهند بود و پس از سخنرانی آیت‌الله استادی مراسم دعای پرفیض کمیل برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار