خبرهای داغ:
همایش ستایشگران و خادمین اهل بیت (ع) به همت کانون بسیج مداحان سپاه گرگان و کانون مداحان و سازمان تبلیغات اسلامی در گرگان برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۶۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ,سید مصطفی خرسندی در همایش ستایشگران و خادمان اهل بیت(ع) که به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و ماه مبارک رمضان برگزار شد اظهار کرد:از خصوصیات بارز یک مداح متدین بودن ,دانش ,ادب ,اخلاق ,اخلاص ,حسن سلیقه می باشد.
 وی با اشاره به این جمله که ما آماده ایم تا با ابااعبدا...الحسین مهشور شویم نه مشهور ,بیان داشت:تدین در این عرصه حرف اول را می زند و کسانی که انس با عبادت ,توجه ,مفاتیح ,ادیه و قرآن دارند کسانی هستند که مسیر صحیح را می پیمایند.
رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی کشور بعضی از مداحان را صاحب نفس خواند و گفت:تأثیر کلام بعضی از مداحان در عمق وجود و عمل مخاطبشان اثرگذار است پس انسان قبل از اینکه مطلبی را بگوید بهتر است اول خود به آن عمل کند .
خرسندی در ادامه افزود: اگر بعضی جلوتی پیدا میکنند ناشی از خلوتیست که آن خلوت با توفیق بایدحاصل شود و اینگونه نیست اگر کسی صدای صرفا زیبایی داشته باشد آن اثر بخشی را داشته باشد و در این وادی که به حجم فعالیت، به تلاش و ... صرفا نگاه نمی شود آن چیزی که در این وادی است فقط اخلاص است.
وی با اشاره به این نکته که روحیه نوکر امام حسین(ع) بودن باید روحیه امام سجادی(ع) باشد ,اذعان کرد: یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است در بحث ذکر و ذاکری که هم در زندگیتان تاثیر گذار است و هم در بحث مداحی، بحث خوش بینی و القا مثبت به محفل است . به این نکته باید خوب دقت شود و ببینید، فرد آنگونه می شود که می بینید نه آنگونه که می خواهید.
رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی کشور به 3 وظیفه ذاکر اشاره و تصریح کرد:ذاکر قبل از اینکه میکرفون بدست بگیرد باید بداند چه وظایفی بر عهده دارد ،و زمانی که میکروفون را گذاشت زمین چه وظایفی دارد که در بعد روحی، جسمی و فیزیکی بسیار مهم است. و در این عرصه کمترین عمل اگر نیت خدایی در آن باشد پرارزش ترین کار است.
خرسندی خاطرنشان کرد: به مداحان پیشنهاد می دهم که به زبان‌ها و گویش‌های مختلف آشنا شوند و معارف ناب اسلامی را به هر فردی، با زبان خود معرفی کنند، چرا که امروز مشتاقان اسلام‌شناسی در سراسر دنیا فراوان هستند، اما باید منابع مطلع و آگاهی در این زمینه وجود داشته باشد که به روشنگری بپردازند.
وی عمل گرایی را در دعوت به مبانی دینی از اهمیت بالایی دانست و تصریح کرد: مداحان در مرحله اول باید با عمل خود مردم را به سوی خیر و نیکی دعوت کنند، سپس با کلام مبلغ دین باشند.
رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی کشور به ارزیابی عملکرد ذاکران اهل بیت(ع) در ترویج مبانی دینی پرداخت و گفت: اگر چه من از عملکرد این قشر رضایت دارم اما اگر فردی به عملکرد خود رضایت دهد، زمینه پیشرفت را برای خود از بین می‌برد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها