استاندار لرستان گفت: نرخ بیکاری در لرستان طی پنج سال به میانگین کشوری می رسد
کد خبر: ۸۶۸۶۳۲۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، هوشنگ بازوند در جلسه کارگزوه اشتغال استان لرستان که با حضور اصحابی معاون صندوق کارآفرینی امید کشور در استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تقدیر ازتلاش های صورت گرفته در راستای تدوین سند اشتغال استان لرستان، گفت  تدوین سند اشتغال لرستان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و با این حال اکنون که این سند تدوین شده است ماحصل آن باید این باشد که با حمایت مدیران دستگاههای اجرایی سالانه چهار هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری صورت بگیرد تا در یک مدت پنج ساله بتوانیم نرخ غول بیکاری را در استان به میانگین کشوری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی تکلیف همه ما این است که به دنبال اقدام و عمل باشیم، گفت: معرفی استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور می تواند در سرعت بخشیدن به تحقق سند اشتغال استان که قرار است در قالب آن موثر باشد.

بازوند با اشاره به اینکه با اجرای طرح های دارای توجیه اقتصادی بازپرداخت تسهیلات بانکی امکانپذیر است، تصریح کرد: از بانک ها انتظار داریم در سالی که لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده است پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی را جدی بگیرند و روند آن را تسهیل کنند.

وی خطاب به بانک های استان بیان کرد: از بانک ها می خواهیم که در شرایطی که استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده است تا پایان مرداد موانع پیش روی خود را برای پرداخت تسهیلات اعلام و تعیین کنند که چه اختیاراتی باید از طرف مدیران عامل بانک ها در مرکز باید به آنها داده شود تا پیگیری های لازم را انجام دهیم در هر حال اگر بانک ها تا زمان موعد مقرر به این درخواست پاسخ ندهند پس از آن هیچ توجیهی از طرف آنها قابل پذیرش نیست.

بازوند تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید سال گذشته تسهیلات اشتغالزایی را در لرستان از 25 میلیارد تومان به 45 میلیارد تومان افزایش داد و با این حال انتظارداریم که در سال 95 تسهیلات اشتغالزایی استان به 100 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید سال گذشته عملکرد خوبی در استان لرستان داشته است؛ اما امسال انتظار داریم که در سال اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به این استان شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در استان لرستان توجه ویژه ای به صنایع کوچک و متوسط به عنوان یکی ازتاکیدات رهبر معظم انقلاب شده است، گفت: صندوق کارآفرینی در این راستا می تواند حمایت های خوبی را از استان لرستان به عمل بیاورد.


ارسال نظرات