معاون صندوق کارآفرینی امید:

500 هزار نفر از تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید بهره مند شده اند

معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: 500 هزار نفر از تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید بهره مند شده اند.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۲۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، اصحابی در جلسه کارگروه اشتغال استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: از سال 81 تاکنون 500 هزار نفر از تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید استفاده کرده اند. در واقع سالانه 55 هزار نفر این تسهیلات را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه تمام 500 هزار نفری که از تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید بهره مند شده اند در شبکه مهتاک این صندوق که یک شبکه تبادل اقتصادی است عضو هستند، اضافه کرد: در این شبکه، صندوق هم بازارسازی می کند و هم تامین کننده سرمایه در گردش بنگاهها است.
معاون صندوق کارآفرینی امید در ادامه توجه به صندوق های خرد محلی را ازدیگر محورهای فعالیت این صندوق برشمرد و گفت: خوشبختانه بالاترین میل پس انداز ریالی در قالب صندوق های خرد محلی در بین روستائیان بوده است.
اصحابی با بیان اینکه 900 صندوق خرد و محلی در روستاها راه اندازی شده است، اظهار کرد: آمادگی احیاء صندوق های خرد و محلی و همچنین احیاء کسب و کارهای بازار محور در لرستان وجود دارد ؛ البته در این راستا باید نسبت به ارائه آموزش و توانمندسازی مردم برای بازارشناسی و ایجاد شبکه تولید اقدام شود.
وی اجرای طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی را از دیگر اولویت های دولت در روستاها عنوان کرد و افزود: در روستاهایی که میزان تولید محصولات کشاورزی بالاستدولت طرح های مشارکتی را با هدف افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی با مشارکت روستائیان اجرا می کند.
معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: با اجرای طرح های مشارکتی در روستاها نه تنها محصولات تولیدی با ارزش افزده همراه می شوند بلکه واسطه گری نیز در این میان از بین می رود.
اصحابی از هدف گذاری اجرای 120 طرح مشارکتی در 100 روستا طی سال 95 خبر داد و بیان کرد: در زمینه اجرای طرح های غیر مشارکتی نیز به شرکت های دانش بنیان که در روستاها فعالیت می کنند تسهیلات پرداخت می شود.
وی از ضعف صنعت بسته بندی به عنوان یکی از مشکلات پیش روی تولید کنندگان نام برد و افزود: اولین نمایشگاه صنعت بسته بندی در راستای حمایت از این صنعت در محل نمایشگاه بین المللیتهران دائر است.
معاون صندوق کارآفرینی امید حمایت از صنعت بومی گردی و طبیعت گردی را یکی دیگر از اولویت های این صندوق برشمرد و گفت: پیش بینی ما این است که با توجه به مشکلات کشور ترکیه در سال 95، 10 میلیون نفر گردشگر خارجی از جمله روس ها از کشورمان بازدید کنند؛ از این رو بومی گردی و طبیعت گردی را در روستاها مورد توجه قرار داده ایم.
اصحابی خاطرنشان کرد: در یکی از روستاها که بومی گردی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت درآمد افرادی که از تسهیلات صندوق استفاده کرده بودند تا دو میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه گردش مالی تولید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی 700 میلیون دلار است، که سهم ایران یک دهم درصد است اظهار کرد: اشتغال این صنعت در برخی از کشورهای شرق آسیا مانند چین به اندازه اشتغال دولتی در کشورمان است.
معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: متاسفانه حجم واردات اسباب بازی از کشور چین به کشورمان 11 میلیارد و 200 تومان است و با این حال در راستای تولید اسباب بازی در کشورمان ظرفیت 50 نفر از دانشگاهیان از دانشگاههای صنعتی شریف و امیرکبیر برای طراحی و تولید اسباب بازی به کار گرفته شده است و در حال حاضر فارغ التحصیلان طراح دانشگاه صنعتی شریف در این زمینه مشغول به کار هستند.
اصحابی افزود: در راستای حمایت از تولید اسباب بازی 100 درصد جمعیت یک روستا را مورد حمایت قرار داده ایم.
وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با نرخ بیکاری فزاینده در کشور باید ایده های اشتغال آقرین را به کار بگیریم، اضافه کرد: 30 هزار شغل در زمینه تولید گیاهان دارویی ایجاد می شود و باا ین حال شهرستان بروجرد را در زمینه تولید گیاهان دارویی به عنوان پایلوت قرار داده ایم و در این راستا در کلیه مراحل کاشت، داشت، برداشت، بازاریابی و صادرات حمایت های لازم را انجام می دهیم.
معاون صندوق کارآفرینی امید به اختصاص 16 هزار میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی داخل و خارج از شهرک های صنعتی توسط دولت خبر داد و گفت: متاسفانه ماهانه 3.5 میلیون دلار پوشاک وارد کشور می شود و با این حال در این راستا تولید پوشاک در روستاها را راه اندازی کرده ایم و همچنین تور گردانی صنعتی را نیز در این حوزه برگزار می کنیم.
اصحابی با بیان اینکه هر ساله یک میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه می شود، تصریح کرذ: استان لرستان جزو استانهایی است که ظرفیت های خوبی در زمینه اشتغالزایی در آن وجود دارد.
وی همچنین راه اندازی مجمع خیرین را ازاولویت های صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد.
تاکنون 98 درصد سرمایه ای که توسط صندوق کارآفرینی امید به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده با توجه به اینکه محصولات این شرکت ها تجاری سازی شده و بازار ساز هستند، وصول شده است و در واقع تسهیلات پرداختی معوق نمی شوند.
وی با بیان اینکه صنذوق کارآفرینیامید ازکسب و کارهای ایجاد شده توسط شرکت دانش بنیان، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری حمایت می کند، افزود: در راستای حمایت ازشرکت های دانش بنیان تفاهم نامه ای نیز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.
معاون صندوق کارآفرینی امید حمایت از استارت آپ ها یا ایده های نو فناورانه را از دیگر اولویت های این صندوق برشمرد و گفت: ایران در زمینه استارت آپ ها کشور تراز اول دنیا است.
اصحابی با اشاره به اینکه بانک ها به دلیل ساز و کار خود حمایت از طرح های کوچک و خرد را به دلیل ریسک پذیری بالا کمتر پذیرش می کنند، تصریح کرد: صندوق کارآفرینیامی طرح هایی را که بانک پذیر نیستند را مورد حمایت قرار می دهد.
وی با بیان اینکه بانک ها بنابر ملاحضاتی که دارند بیشتر کسب و کارهای متوسط و کوچک را مورد حمایت قرار می دهند، اظهار کرد: این در حالی است که توجه به مزیت های هر منطقه و توجه به کسب و کارهای خرد و کوچک مورد توجه رهبر معظم انقلاب است.
معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: تفاوتی که بین این صندوق و بانک ها وجود دارد این است که بانک ها در پرداخت تسهیلات تولید و تجهیزات را می بینند و ما به بازار نگاه می کنیم.
ارسال نظرات