مناظره، فضای مناسبی برای گفتگو و تحمل نظرات مخالف ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۴۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم اختتامیه مرحله‌ی استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) در سالن جلسات مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان اردبیل با تجلیل از گروه‌های برتر برگزار شد.

 در این مراسم رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه این دوره از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در سه مرحله ی استانی، منطقه ای و ملی برگزارمی‌شود گفت: امسال اولین‌بار است که مرحله ی استانی این دوره از مسابقات در اردبیل برگزار شد.

رامز نصیری صالح افزود: انتظار می‌رود با همکاری بیشتر مسئولان فرهنگی مراکز آموزش عالی استان، در سال‌های آینده استقبال بیشتری از این مسابقه شود.

وی با اشاره به این که مناظره، فضای مناسبی برای گفتگو و تحمل نظرات مخالف ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: اعتقادات و باورها، ساحت درونی ماست که در مناظره به معرض دید گذاشته می‌شود و بستر خوبی برای ابراز نظرات و برخورد مناسب با رقیب فراهم می‌گردد.

نصیری صالح ضمن قدردانی از تلاش‌های هیات داوران و عوامل اجرایی این دوره از مسابقات، از دانشجویان خواست به عنوان سفیران جهاددانشگاهی در معرفی فعالیت‌های این نهاد انقلابی مشارکت فعال داشته باشند.

دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در استان اردبیل گفت: این دوره از مسابقات با شرکت 8 گروه از دانشگاه پیام نور مشکین‌شهر، مرکز آموزش علمی کاربردی شعبه جهاددانشگاهی اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه پیام نور اردبیل و با قضاوت هیات داوران متشکل از محسن علایی، فرشته پورمحسنی و علی خالق‌خواه، از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های محقق اردبیلی و پیام نور اردبیل طی روزهای سوم و چهارم خرداد ماه سالجاری برگزار شد.

نجیبه خروشی افزود: در این دوره، گروه «آرمان» دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل به مرحله منطقه‌ای راه یافت و گروه دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان گروه اخلاق انتخاب شد.

محسن علایی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل و یکی از داوران مرحله استانی این مسابقات در اردبیل ضمن ابراز رضایت از برگزاری این مسابقه گفت: مناظره در اصلاح و تکامل فردی تاثیر گذار بوده و یکی از روش های عادلانه‌ی برخورد با واقعیات است.

وی افزود: باید باورهای خود را با مناظره صیقل و تلطیف کنیم و در برخورد با نظر مخالف عکس‌العمل تند نشان ندهیم و سعی نماییم گفتمان را با گفتمان پاسخ دهیم.

فرشته پورمحسن، یکی دیگر از داوران مرحله ی استانی این مسابقات در اردبیل گفت: از بعد روانشناختی، در مناظره توانایی گوش دادن فعال به صحبت‌های یکدیگر را تمرین و در روابط فردی از نتایج مذاکره استفاده می‌کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایز از گروه «آرمان»، هیات داوران، عوامل اجرایی وگروه اخلاق این دوره از مسابقات استانی تقدیر به عمل آمد و به سایر گروه‌های شرکت کننده گواهی حضور در مسابقه و هدایایی اعطا گردید.


ارسال نظرات