مقام نخست استانی در گرو پرداخت زکات بیشتر کشاورزان در بیله سوار

در سال گذشته ۲۵۶ملیون تومان زکات پرداخت شد و امیداواریم کشاورزان این منطقه نسبت به سال گذشته با پرداخت بیشتر بتوانند مقام نخست استانی را کسب کنند.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۵۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در جلسه زکات این شهرستان اظهار داشت: مسئله زکات یکی از مهمترین ارکان دین مبین اسلام است و با توجه به اینکه در فصل برداشت گندم هستیم کشاورزان این واجب الهی را ادا کنند.

امام جمعه بیله سوار گفت: پرداخت زکات سبب تزکیه و رشد روحیه معنوی و تقویت سخاوت و احسان در انسان می‌شود و با ایجاد محبت، همدلی، افزایش رزق و روزی به تامین نیاز همه اقشار جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: پیشگیری از کفر، شرک و سلب ایمان، برکت در اموال،عبودیت و بندگی، و تقوی و پرهیزکاری از برکات پرداخت زکات در اجتماع است از این رو احیاء این واجب الهی ضروری است.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: ادای این حکم الهی علاوه بر اهمیت توجه و اطاعت انسان از خداوند دستاوردهای فراوانی برای او هم در دنیا و هم در آخرت بدنبال دارد بنابراین کشاورزان با برداشت محصولات خود زکات خود را پرداخت کنند و اموال خود را در مقابل آفات بیمه کنند.

امام جمعه بیله سوار عنوان کرد: اگر همه کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری و دیگر بخشها مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات پرداخت نمایند بسیاری از نابسامانیهای اقتصادی در جامعه رفه می‌شود.

وی گفت: می‌توان با سهم زکات امکانات مورد نیاز مانند مساجد، تکایا، جادّه های روستایی، پل، آب انبارهای عمومی را ایجاد کرد و به رفاه مردم یک منطقه کمک کرد.

وی پرداخت ذکات شهرستان مرزی بیله سوار در سال گذشته ۲۵۶ملیون تومان عنوان کرد و افزود، امیداواریم کشاورزان این منطقه نسبت به سال گذشته با پرداخت بیشتر بتوانند مقام نخست استانی رابه خود کسب کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار