راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیک در پارس آباد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از راه اندازی مرکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در شهرستان پارس آبادمغان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۵۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، بهزاد ستاری در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره ژنتیک اردبیلاظهار کرد: مشاوره ژنتیک اجباری نیست و با این وجود انجام آن با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی برای نوزاد توصیه می‌شود.

وی افزود: بی‌توجهی به مشاوره ژنتیک موجب می‌شود در ادامه ریسک ابتلای نوزاد به بیماری‌های ژنتیکی افزایش یابد، در حالی که زوجین می‌توانند با مشاوره، اطلاعات لازم را دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مشاوره ژنتیک را یکی از ابزارهای کاهش معلولیت عنوان کرد و متذکر شد: به دلیل اهمیت این موضوع مرکز مشاوره شهید فیاض بخش در اردبیل راه‌اندازی شده است.

ستاری با اشاره به حمایت هزینه‌های مشاوره ژنتیک از سوی بهزیستی استان تأکید کرد: حتی زوجین ساکن در شهرستان‌ها نیز می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

وی در خصوص توسعه مراکز مشاوره ژنتیک افزود: دو پیشنهاد یکی در پارس‌آباد و یکی در اردبیل در دست پیگیری است و در نظر داریم مراکز مشاوره در مراکز شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

مدیرکل بهزیستی استان تأکید کرد: در مراکز مشاوره اطلاعات لازم در اختیار زوجین قرار می‌گیرد و زوجین از ریسک بیماری‌های ژنتیکی که ممکن است فرزند آن ها مبتلا شود اطلاع حاصل می‌کنند.

ارسال نظرات