دستگاهی که کار نکرده کهنه شد

سونو گرافی سرعین درکما !

دستگاه سونوگرافی این شهرستان 18 هزار نفری با وجود اینکه قدیمی و گره ای از مشکلات بیماران بخصوص زنان باردار باز نکرده همچنان در گوشه ای خاک می خورد.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۶۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، اواسط سال 93 بود که زمزمه ای افتتاح بخش سونوگرافی درمانگاه سرعین به گوش رسید اما انتظارها تا تابستان سال 94 ادامه داشت، دستگاه سونوگرافی خریداری شد اما متخصصی برای راه اندازی نبود و مردمی که سالها چشم انتظار تجهیز تنها درمانگاه شهرشان بودند هنوز نتوانسته بودند از مزایای بخش سونوگرافی بهره مند شوند.

متخصص رادیولوژی در زمستان 94 آمد اما شرط او برای حضور تعویض دستگاه سونوگرافی بود دستگاهی که مسولان آن را افتخار شهرستان می نامیدند یک دستگاه قدیمی بود با وجود وعده هایی فراوان هنوز بیماری برای معاینه توسط دستگاه سونوگرافی ویزیت نشده است.

این در حالی هست که با وجود تاکید دولت برای افزایش جمعیت ، شهرستان سرعین محروم از مرکز سونوگرافی می باشد، سال قبل هم در اوج فصل گردشگری درمانگاه سرعین یک ماه را بدون دندان پزشک گذراند.

در این این خصوص خوش نفس مدیر شبکه بهداشت و درمان سرعین در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بسیج سرعین قدیمی بودن دستگاه را انکار و از ویزیت مراجعین سخن گفت و اینکه هیچ مشکلی از این بایت نداریم.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و با پیگیری خبرنگار چشمه لر از محمود زنده دل یکی از شورای شهر سرعین، قدیمی بودن دستگاه سونوگرافی هویدا شد.

البته به گفته وی مقامات استانی نیز تاکید بر جدید بودن دستگاه دارند اما زنده دل می گوید :بنده با حضور در درمانگاه جهت انجام سونوگرافی با جواب "سو نوگرافی نداریم" مواجهه شدم که گواه بر قدیمی بودن مدل دستگاه داشته و گویا فقط دکوری برای تزیین مرکز بهداشت است.

دستگاه سونوگرافی این شهرستان 18 هزار نفری با وجود اینکه قدیمی و گره ای از مشکلات بیماران بخصوص زنان باردار باز نکرده همچنان در گوشه ای خاک می خورد.

شهرستان توریستی سرعین سالانه میزبان هزاران گردشگر از سراسر ایران و جهان است اما تاکنون نویدی برای احداث بیمارستان به گوش هیچ یک از مردم این شهرستان نرسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار