خبرهای داغ:
مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

کیفیت فعالیت های عمرانی آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) رضایتبخش است

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فعالیت های عمرانی آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) از کیفیت بالایی خوردار بوده و زضایتبخش است.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۷۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم سلیمانی در حاشیه ی بازدید میدانی از فعالیت های عمرانی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) اظهار داشت فعالیت های عمرانی و ساخت و سازهای آستان مقدس از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع امامزادگان، خاطر نشان کرد کلیه فعالیت های این آستان مقدس بر اساس طرح جامع انجام می پذیرد که با گذر زمان، به صورت تدریجی و فاز به فاز اجرا شده است.
سلیمانی در ادامه افزود: لازم است با توجه به ظرفیت بالای این امامزاده عظیم الشان در پذیرش زائران، در طرح جامع آستان مقدس تغییراتی صورت بگیرد و امکانات رفاهی و جدیدی به آن الحاق گردد.
وی تاکید کرد
با توجه به عدم وجود هتل و مسافرخانه در شهرستان آران و بیدگل، هیئت امنای آستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) باید برای ایجاد زائر سرای نزدیک حرم تلاش نمایند تا جواب گوی زائران آن حضرت باشد.

وی تاکید کرد سازمان اوقاف و امور خیریه ی شهرستان در سیستم گرمایشی و سرمایشی حرم امام زاده محمد هلال بن علی (ع) نقشی ندارد و تمام این برنامه ها به عهده ی اداره کل اوقاف استان اصفهان می باشد که بر اساس اعتبارات و با توجه به موقعیت آب و هوایی منطقه و گرمسیر بودن یا سردسیر بودن آن تصمیم گیری می کند.

مدیر کل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به دفن اموات در برخی از امام زادگان و بروز مشکلاتی در زمینه ی ساخت و ساز عمرانی حرم های مطهر، تصریح کرد در امام زادگانی که تا به حال هیچ میتی دفن نشده، از این به بعد نیز هیچ گونه اجازه ای برای دفن جدید داده نخواهد شد و برای سایر امامزادگان هم سعی داریم قبر جدیدی ایجاد نشود و تلاش می کنیم قبرها تداخلی با ساخت و سازهای آینده ی حرم این امامزاده ها نداشته باشد.
وی با توجه به این که ایجاد قبرستان در هر شهری از وظایف شهرداری است تاکید نمود
به دلیل آن که مردم مومن شهرستان آران و بیدگل دوست دارند در کنار امام زادگان دفن شوند ؛ سازمان اوقاف و امور خیریه ی شهرستان جهت احترام به اعتقادات مردم شهید پرور آران و بیدگل؛ اجازه دفن جدید را می دهد.

ارسال نظرات