پرهیز از موازی کاری در برنامه های فرهنگی و تلاش برای هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی مهمترین رسالت مسئولان در سال جاری باشد.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۸۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، حجت الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه شهرستان نیر در جلسه هیئت نظارت شهرستان نیر گفت: تلاش های کانون های فرهنگی هنری برای ارتقا و توسعه فرهنگی شهرستان نیر بسیار تاثیر گذار و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه گاهی مساجد به عنوان پایگاه حرکت انقلاب و ریشه نظام مغفول واقع می شود، تصریح کرد: مساجد به عنوان قلب تپنده محلات باید کارکردها، نقش و جایگاه خود را پیدا کند.

حجت الاسلام مقدسی با تاکید بر اینکه عظمت مساجد و ارزش آن بی بدیل است، اظهار داشت: جایگاه مسجد از نظر سیاسی، دفاعی و عبادی برکات زیادی برای جهان اسلام داشته و امروز جامعه از برکت معنوی آن بهره مند هستند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که مسائل فرهنگی و قرآنی هم مغفول و مهجور است، خاطر نشان کرد: پرهیز از موازی کاری در برنامه های فرهنگی و تلاش برای هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی مهمترین رسالت مسئولان در سال جاری باشد.

امام جمعه شهرستان نیر با یادآوری این مطلب که همکاری و همفکری امام جماعت، هیات امنا و مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار تاثیر گذار است، افزود: بسترسازی برای فعالیت های فرهنگی در مساجد بهترین عملکرد مدیران کانون های فرهنگی هنری می تواند باشد.

سید شاپور منیری، معاون فرماندار شهرستان نیر نیز در این جلسه گفت: امکانات غنی فرهنگی در استان و کشور وجود دارد که با تجمیع این امکانات می توان ظرفیت های فرهنگی را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت جوانان نیازمند برنامه ریزی جامع و دقیق است، تصریح کرد: اوقات فراغت موضوع بسیار مهمی در بحث نیازسنجی جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است.

منیری با بیان این مطلب که هم افزایی دستگاه های فرهنگی در خصوص برنامه های اوقات فراغت بیشتر باید باشد، خاطر نشان کرد: مساجد بهترین محور برای اوقات فراغت و حتی مباحث فرهنگی نوجوانان و جوانان می تواند باشد.

معاون فرماندار شهرستان نیر با تاکید بر اینکه تقارن اوقات فراغت جوانان با ماه مبارک رمضان بسیار فرخنده است، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه های ویژه برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان داشته باشند.

ارسال نظرات