معاون شهردار زنجان:

تشکیل کمیته ساماندهی مشاغل شهری در زنجان

کمیته ساماندهی مشاغل شهری و کمیته خدمات شهری در زنجان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۸۶۵۰۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون شهردار زنجان با اشاره به اینکه کمیته ساماندهی مشاغل شهری و کمیته خدمات شهری در زنجان تشکیل شد گفت: شهرداری زنجان طبق قانون موظف به ایجاد مکان برای انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده شهری نیست.

غلامحسن احمدی با بیان اینکه کمیته ساماندهی مشاغل شهری و نیز کمیته خدمات شهری با دریافت مصوبه از سوی شورا تشکیل شد، افزود: اداره‌کل بهزیستی،دادگستری، فرمانداری و غیره از جمله دستگاههای عضو کمیته‌های مذکور هستند.

وی به تشکیل جلسات و موارد مورد بحث در آنها اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از دستگاههای عضو کمیته نمایندگان خود را به شهرداری معرفی نکرده‌اند که در صورت تحقق این امر جلسات به صورت مستمر تشکیل و موارد قابل توجه بررسی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان تصریح کرد: طبق کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها، شهرداری موظف است تا نسبت به تعطیلی و یا جابه‌جایی مشاغل و صنوفی که آلاینده محیط شهری بوده و مزاحمتهایی را ایجاد می‌کنند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی به ایجاد مکان برای انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده شهری اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون شهرداری موظف به ایجاد مکان برای استقرار مشاغل مزاحم شهری نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان حمایت و پیگیریهای لازم را در زمینه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری انجام می‌دهد ولی تکلیف قانونی در زمینه ایجاد مکان استقرار برای آنها ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنوف مزاحم و آلاینده در همه نقاط شهر و در شهرکهای اقماری نیز پراکنده هستند، ابراز کرد: متاسفانه آمار دقیقی از تعداد این مشاغل در سطح شهر وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه برخوردهایی روزانه توسط نیروهای شهرداری با سد معبرهای پیاده و سواره انجام می‌شود، عنوان کرد: برخی از این افراد در صورت لزوم به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات