معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:پدافند غیرعامل در شرایط طبیعی و غیرطبیعی باید همواره آماده تا بتوانیم بحران را در کشور مدیریت کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۶۵۱۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حسین فلاح جوشقانی صبح امروز در مانور بزرگ مدیریت بحران حوزه فناوری اطلاعات شمال کشور در اداره کل مدیریت بحران مازندران، اظهار داشت: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اهمیت خاصی در جامعه دارد، اظهار داشت: این اهمیت در سخنان مقام معظم رهبری به خوبی مشهود شده است که وظیفه مسئولان را در این زمنیه دوچندان کرده است.

وی افزود: پدافند غیرعامل در شرایط طبیعی و غیرطبیعی باید همواره آماده تا بتوانیم بحران را در کشور مدیریت کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار برای مدیریت بحران در ساعات نخست ارتباطات است، تصریح کرد: اطلاع رسانی کافی و هماهنگی لازم بین مدیران و مسئولان از طریق ارتباطات اثرگذار است.

وی با بیان اینکه استفاده از ارتباطات در مواقع بحرانی در همه دنیا به عنوان کلید اساسی است، افزود: باید آمادگی مدیران در شرایط بحرانی در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان رگولاتور و تنظیم کننده روابط بخش خصوصی و دولت در حوزه ارتباطات رادیویی است، افزود: اهمیت مقوله ارتباطات در مدیریت بحران توسط سازمان کاملا احساس شده است.

فلاح با اعلام اینکه امیدواریم بتوانیم ارتباط و هماهنگی بین مدیریت بحران، مسئولان آی تی و اپراتورها را از طریق این مانور دنبال خواهیم کرد، گفت: نخستین مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مازندران باید به صورت کیفی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین مدیران بحران استان و مناطق از طریق شبکه وی آی پی در مواقع بحرانی باید صورت گیرد، افزود: ارتباط مدیران بحران باید از طریق این شبکه با هم وصل باشد و این شبکه خدمات دهی ارتباطی دهد.

صمدایی، مشاور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دبیر اجرایی مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان داریم ولی به نحو مطلوب از آن استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق‌های بحران در کشور صرفا در حد سخت افزاری بوده و چندان استفاده ای از آن نمی‌شود، افزود: سیستم‌های هشدار به شهروندان، ایجاد شبکه ویژه به منظور بهره برداری مدیریت بحران و افزایش تاب آوری در صورت قطع شبکه برق ساری و تمرین مدیریت منابع در زمان بحران از اهداف اصلی این مانور کشوری در مازندران است.

مشاور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این طرح دارای سه فاز بوده که طرح نخست آن در مازندران اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح به دنبال ارتقا آمادگی مدیران در شرایط بحرانی است.

انتهای پیام/ع


ارسال نظرات
پر بیننده ها