مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان:
اولین نشست تخصصی مجامع صنایع‌دستی با حضور 5 استان منطقه شمالغرب در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۶۰۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: اولین نشست تخصصی مجامع و تشکل های مردم نهاد همسو با صنایع دستی شمال غرب کشور با حضور استانهای آذربایجان شرقی و آذربايجان غربی اردبیل، قزوین و زنجان برگزار میشود.

یحیی رحمتی با بیان اینکه نخستین نشست تخصصی مجامع و تشکلهای مردم نهاد همسو با صنایع دستی شمال غرب کشور یازدهم خردادماه سال جاری در محل دانشگاه زنجان برگزار خواهد شد، افزود: این نشست در سالن شریعتی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان برگزار میشود.

وی، توسعه اشتغال به روش استاد ـ شاگردی، نقش تشکلها در اقتصاد مقاومتی و توسعه، رشد و بالندگی تشکلها را از جمله محورهای سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ نشست مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد وحدت رویه و دوره آموزش تخصصی بازاریابی را از دیگر محورهای نشست تخصصی مجامع و تشکلهای مردم‌ نهاد همسو با صنایع‌دستی شمال غرب کشور در استان زنجان برشمرد.

رحمتی با اشاره به اینکه راهکارهای توانمندسازی تشکلها از دیگر محورها به شمار میرود، تصریح کرد: چگونگی جذب تسهیلات و انسجام ‌بخشی و هم افزایی تشکلها را جمله محورهای نشست تخصصی مذکور در استان زنجان دانست و همچنین افزود: حفظ و افزایش میزان اشتغال این بخش را از دیگر محورهای نشست تخصصی مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد همسو با صنایع‌دستی اعلام کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه توسعه صنایع‌دستی یکی از مهمترین برنامههای این اداره کل به شمار میرود، خاطر نشان ساخت: در این راستا اقداماتی نیز تاکنون صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به برپایی نمایشگاهها اشاره کرد.

ارسال نظرات