خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه امام حسن (ع):

در دیدگاه امام کسی حق ندارد از انقلاب در جهت اهداف خود استفاده کند

در جمهوری اسلامی ایران فضیلت های دینی در کنار سیاست امری تفکیک ناپذبر هستند و چه در دیدگاه امام و چه از نظر مردم هیچ کسی به واسطه نسبت خونی و یا اقدامات و پیشینه ای که داشته است نمی تواند و حق ندارد از انقلاب در جهت اهداف شخصی استفاده کند.
کد خبر: ۸۶۸۶۶۳۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

حجت الاسلام  شعبان تقی خانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع)قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در ارتباط با دیدگاه ایشان در رویارویی و برخورد با سهم خواهان از انقلاب اظهار کرد: امام در جمله‌ای معروف می فرمایند خودی را کنار بگذارید و خدا را در نظر بگیرید، در نظر امام  ارزش و اصول تمام امور درنظر داشتن حکم الهی و تلاش برای تحقق فرامین پروردگار بود.

وی ادامه داد: ایشان به معنای واقعی کلمه اصول گرا بودند، در اطراف ایشان اهمیت دادن به نزدیکان و یا مقام قائل شدن برای آنها وجود نداشت بلکه خود خدا و منافع تمام مسلمانان اصل را تشکیل می‌داد.

تقی خانی توضیح داد: امام مصلحت را در نظر می گرفتند و برای منافع عمومی ارزش قائل می شدند و در عین حال با کسی تعارف نداشتند و در سخنانی هم فرمودند که ملت ما با کسی عقد تخوت نبسته است.

این مسئول بیان کرد: اگر کسی در خدمت مکتب بود و برای خدا کار می کرد در نگاه امام ارزش می‌یافت و جز این نبود، ایشان در برخورد با اشتباهات نزدیکان شدیدتر از سایرین عمل می کردند و مصداق آن را می توان دربرخورد با سید حسین خمینی که نوه ایشان بود را یاد کرد.

وی افزود: این رفتار در اسلام پسندیده است و یک انقلابی واقعی که در خدمت اسلام هم باشد همین رویه را در پیش می گیرد، نمونه اش آیت الله گیلانی بودند که حتی برای فرزند خطا کار خود اشک نریختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع)توضیح داد: امام به افرادی اهمیت می‌دادند که پنج اصل مجاهدت، عقلانیت و دانش، سبقت در امور خیر، متقی بودن و فضیلت را در خود جای داده بودند و در عین حال بدون چشم داشتی خدمت گزار مردم نیز بودند.

تقی خانی  در پایان تاکید کرد: در جمهوری اسلامی  ایران فضیلت های دینی در کنار سیاست امری تفکیک ناپذبر هستند و چه در دیدگاه امام و چه از نظر مردم هیچ کسی به واسطه نسبت خونی و یا اقدامات و پیشینه ای که داشته است نمی تواند و حق ندارد از انقلاب در جهت اهداف شخصی استفاده کند.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار