رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان:
منابع معدنی جزئی از ثروت‌ ملی و لطف الهی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.
کد خبر: ۸۶۸۶۶۸۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: ‌منابع معدنی جزئی از ثروت‌ ملی و لطف الهی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

مهدی حمیدی افزود: در صورت امکان و ایجاد زیرساخت‌ها معدن انگوران را به یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تبدیل خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه معدن پیک بالایی دارد، لذا معدن‌کاران انتظار دارند مجوز صادر شده در ابتدا تا انتهای کار دست‌خوش تغییرات نشود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان تصریح کرد: بهره‌بردار بر ‌اساس قوانین مسیر کار خود را ترسیم کرده است و در صورت اعمال تغییرات از هدف خود فاصله می‌گیرد و این مساله نه تنها سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند، بلکه سبب می‌شود دیگر سرمایه‌گذاران نیز برای سرمایه‌گذاری وارد این حوزه نشوند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات معدن‌کاران، معارضان روستایی است که فعالان معدنی را دچار مشکل و حتی در بعضی موارد سبب تعطیلی معادن می‌شوند.

حمیدی با اشاره به معدن انگوران گفت: معدن انگوران پتانسیل بالایی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، زیرا این معدن علاوه بر اینکه منبع غنی از سرب و روی و تراورتن است، از نظر زمین‌شناسی می‌تواند علاقه‌مندان بسیاری را جذب کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: استان زنجان هنوز نتوانسته است در زمینه ژئوتوریسم اقداماتی را انجام دهد ولی سازمان نظام مهندسی معدن مذاکراتی را در رابطه با ایجاد زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر در معدن انگوران با اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و سازمان‌های مربوطه، انجام داده است تا پس از ایجاد زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم بتواند گردشگران را به این بخش از صنعت استان وارد و ژئوتوریسم را در استان احیا کند.

ارسال نظرات