مديركل دفتر برنامه ريزی و بودجه استانداری:

اولویت بندی طرح های منطبق بر اقتصاد مقاومتی در مازندران

مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه استانداری مازندران گفت: به دنبال تعریف طرح‌های جدید در مازندران نیستیم و تنها در صورتی این اتفاق صورت می‌پذیرد که براساس اولویت و ضرورت موجب توسعه و گره گشایی از اقتصاد استان شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۷۱۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،ایرج ولی‌پور در جمع اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در سالن همایش فرمانداری بابلسر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی آمده است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با بررسی از طرح‌هایی که قابل واگذاری به بخش خصوص هستند را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: 4 کارگروه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان به ریاست استاندار تشکیل شده که قرار است هر 15 روز شهرستان‌ها و هر 3 ماه استان به ستاد فرماندهی کشور گزارش دهند.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري مازندران اولویت بندی در اجرای اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ضوابط و خصوصیات اجرای طرح‌ها در 57 محور براساس اولویت و ضرورت در استان تعیین شده تا از منابع به درستی استفاده شود.

ولی‌پور به استاندارد کردن فرایندها تاکید و اظهار کرد: به دنبال تعریف طرح‌های جدید در مازندران نیستیم و تنها در صورتی این اتفاق صورت می‌پذیرد که براساس اولویت و ضرورت موجب توسعه و گره گشایی از اقتصاد استان شود.

وی تصریح کرد: اعتبار مازاد برای اجرای اقتصاد مقاومتی نداریم و با همین اعتبار موجود باید برای دستیابی به اهداف تلاش کنیم.

مديركل دفتر برنامه‌ريزي و بودجه استانداري مازندران در ادامه به ساماندهی جلسات استانی و شهرستانی، ساختمان‌های بدون استفاده دستگاه‌های اجرایی، میزان هدررفت منابع آب، تکمیل ساختمان اداری شهرستان‌ها و تجهیز ماشین آلات بخش راهسازی و غیره اشاره کرد و گفت: هر دستگاهی در انجام عملیات اجرایی خوب عمل کند اعتبار آن در کمیته برنامه ریزی نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام در کشور گفت: بزرگترین مشکل بخش دولتی نگهداری از طرح‌هایی است که با واگذاری بخشی از آنها به بخش خصوصی از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود.

ولی‌پور مسئله پسماند، حل مشکلات آب و پیشگیری از بیماری‌های خاص مانند سرطان را از اولویت‌های استان اعلام کرد و افزود: مهار آب های سطحی در کشور 50 درصد و در مازندران کمتر از 10 درصد است که با مدیریت آن بخشی از مشکلات برطرف می‌شود.


انتهای پیام/


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار