همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) صورت می‌گیرد؛
شهردار منطقه 9 از برپایی 21 غرفه فرهنگی و ورزشی همزمان با سالروز عروج ملکوتی حضرت امام (ره) خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۶۷۱۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید محسنی در این خصوص اظهار داشت: تمامی اقدامات و برنامه ریزی ها در راستای خدمت رسانی بهینه به زائران در دستور کار قرار گرفته و پهنه جنوبی حرم با امکانات کامل آماده پذیرایی از زائران دیگر استان ها است.

وی با اشاره به استقرار غرفه ها در ایستگاه فرهنگی مرقد امام (ره) گفت: امسال 21 غرفه در قالب موضوعات فرهنگی ، ورزشی ، سلامت ، آموزش های شهروندی ، آسیب های اجتماعی ، امور بانوان و مطالعات در ضلع جنوبی حرم برپا که در آنها ارائه خدمات متنوع فرهنگی و ورزشی به زائران ارائه می شود.

شهردار منطقه 9 افزود: هنر و تکنولوژی ، خطاطان و خوشنویسان  شمسه  ، نقاشی چهره ، مدافعان حرم ، هوش و خلاقیت ، عکاسی ، قرآنی بخوانید و جایزه بگیرید ، مذهبی (امام مهربانی) در حوزه فرهنگی و انجام تست قند و فشار خون در حوزه سلامت و برنامه های متنوع ورزشی از ویژه برنامه های مورد نظر در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، غرفه های تفریحی و ورزشی منطقه نیز به میان زائران می آید و در رشته های فوتبال دستی آقایان و شطرنج پارکی و بازی های فکری ویژه بانوان به رقابت می پردازند.

محسنی اذعان داشت: مسابقه  رانندگی " خط سفید" با موضوع رانندگی بین خطوط برای کودکان و نوجوانان در غرفه کودک و آسمان آبی، زمین پاک و پاسخگویی به سوالات شرعی، رفع شبهات، مشاوره مذهبی در غرفه نسیم بهشت نیز از دیگر برنامه های ویژه منطقه در پهنه جنوبی حرم است.

وی با بیان اینکه غرفه های صلواتی منطقه نیز پذیرای زائران حرم حضرت امام (ره) می شود نیز گفت: ترویج فرهنگ اسلامی ، مشاوره مذهبی ، اهدا بسته فرهنگی حجاب و عفاف ، مسابقه فرهنگی دلنوشته ای برای امام (ره) و مقام معظم رهبری از جمله موضوعاتی است که زائران در غرفه حجاب و عفاف و غرفه مطالعات با آن روبرو می شوند.

شهردار منطقه 9 با اشاره به برنامه های فرهنگی که در سراهای محله و مساجد در حال برگزاری است نیز اظهار داشت: مسابقه های دلنوشته ای برای امام (ره) و کتابخوانی ، اذان و اقامه ، وصیت نامه امام خمینی (ره) ، زندگینامه حضرت امام (ره) ،  برپایی محافل انس با قرآن کریم و بزرگداشت امام راحل از اهم برنامه های اجرایی بوده که تا سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: این شهرداری به سهم خود تمهیدات و اقدامات لازم را برای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در نظر گرفته و در کنار دیگر مناطق شهرداری تهران ویژه برنامه های متنوعی را برای رفاه حال زائران اجرایی می کند.

ارسال نظرات