خبرهای داغ:
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست خوزستان:
نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست خوزستان گفت: وزیر نفت در کنار توسعه میادین در قلب تالاب هورالعظیم به فکر حذف آلاینده‌های بی‌شمار در خوزستان باشد.
کد خبر: ۸۶۸۶۷۸۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

هژیر کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز اظهار کرد: وزیر نفت در کنار توسعه میادین در قلب تالاب هورالعظیم به فکر حذف آلاینده‌های بی‌شمار در خوزستان باشد.

وی افزود: طی نامه‌ای از وزیر نفت خواسته‌ایم هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آلاینده‌هایی که زندگی را به کام مردم خوزستان تلخ کرده است اقدام و مسؤولیت رفتارهای این وزارتخانه با محیط‌زیست طبیعی و انسانی خوزستان را بپذیرد.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست خوزستان تأکید کرد: این وزارتخانه نسبت به اصلاح شیوه‌های ضد محیط زیستی بهره‌برداری از منابع طبیعی که زندگی را برای مردم دشوار ساخته است عمل کند.

کیانی گفت: رهاسازی صدها تن آلاینده‌های نفتی در شبانه‌روز تخلف آشکار این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه است و تمامی خسارت‌های وارد شده به مردم و محیط‌زیست از طریق این فعالیت‌ها بر عهده وزارت نفت است.

وی تصریح کرد: وزیر نفت باید ضمن پاسخ‌گویی به مردم و  فعالان محیط‌زیست، هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح شیوه‌های غلط بهره‌برداری پایان دهد که ضروری‌ترین بخش اصلاح این نوع رفتارها اصلاح و حذف آلاینده‌های ناشی از فلرها یا مشعل‌هایی است که کلان‌شهر اهواز  را در رده آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار داده است.

کیانی تأکید کرد: از دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کشور می‌خواهیم با استناد به اصل پنجاه قانون اساسی و ابلاغیه مهم مقام معظم رهبری درباره سیاست‌های کلی محیط‌زیست کشور که بر جرم انگاری محیط‌زیست تأکید شده است به موضوع آلودگی‌های نفتی توسط وزارت نفت در خوزستان ورود کرده و مردم را از این رویه نادرست وزارت نفت و آلوده‌سازی هوای خوزستان و به‌ویژه کلان‌شهر اهواز نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: رشد برخی بیماری‌ها در استان خوزستان و افزایش مراجعه‌کنندگان بیماری‌های سرطان به بیمارستان‌های خوزستان در نتیجه آلودگی‌های محیط زیستی بوده و تداوم این روند خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر پیکره جامعه وارد خواهد کرد.

این فعال محیط‌زیست یادآور شد: فعالان وطن‌دوست محیط‌زیست استان، همچنان بر خواسته خود مبنی بر رهاسازی تمامی حق‌آبه تالاب هورالعظیم پافشاری می‌کنند و منتظر رهاسازی کامل حق آبه تالاب هورالعظیم توسط وزارت نفت و نیرو هستند.

وی در پایان گفت: لازم به یادآوری است که در هفته‌های اخیر بخشی از حق‌آبه مسدود شده تالاب هورالعظیم توسط سازمان آب و برق خوزستان رهاسازی شد، اما با توجه به هجوم ریزگردهای ناشی از کانون‌های داخلی ضرورت دارد تمامی مساحت خشکانیده شده تالاب توسط وزارت نفت آبگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها