خبرگزاری بسیج: نخستین جشنواره استانی غذای سالم آذربایجان شرقی به همت جمعیت هلال احمر استان و شهرستان مراغه و با مشارکت مجموعه رستوران های برلیان در محل اردوگاه المهدي کرج آباد این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۶۸۳۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در آئین اختتامیه این جشنواره، گفت: فلسفه برگزاری جشنواره استانی غذای سالم، روی آوردن به غذاهای مفید محلی و روی گردانی از فست فودها برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری هاست.

سعید کنعانی با بیان اینکه عطرغذاهای محلی به مشام خانواده ایرانی جان دوباره می بخشد، تاکید کرد: باید با فراهم کردن زمینه استفاده از این تجربیات و تداوم آن ها، فرهنگ استفاده از غذاهای سالم در بین خانواده های ایرانی رواج یابد.

وی اظهار کرد: صنعتی شدن زندگی انسانها و استفاده از کودهای مختلف در پرورش انواع سبزیجاتو استفاده از غذاهای سهل الوصول و فلافلی،بدن انسانها را مستعد پذیرش انواع بیماری ها ساخته، بنابراین برای رفع این معضل ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای محلی و سبزیجات در این عصر بسیار ضروری است.

کنعانی با قدردانی از حضور و همراهی استاد کریمی مراغه ای(شاعر بلند آوازه ایران)در این جشنواره، وجود وی را مایه افتخار داوطلبان هلال احمر دانست و با اشاره به داوطلب محور بودنخدمات جمعیت هلال احمر، خواستار عضویت اقشار مختلف مردم در این سازمان شدند.

ارسال نظرات