استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت بسیج برای ترویج فرهنگ مهارت‌ورزی در مدارس سیستان و بلوچستان بکارگیری شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۸۹۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، افزود: ظرفیت بسیج برای ترویج فرهنگ مهارت ورزی در مدارس سیستان و بلوچستان  استفاده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هماهنگی مهارت‌آموزی در مدارس سیستان و بلوچستان ایجاد شود و مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان را در رشته‌های مختلف جدی گرفته و در این زمینه تمامی دستگاه‌ها و ادارات اهتمام لازم را داشته باشند تا مدارس خودکفایی را شروع کنند.
وی افزود: بدلیل نبود برخی مهارتها، برخی هزینه طرحهای عمرانی به افراد ماهر خارج از استان داده می شود که لازم است مهارتهای موردنیاز در استان نهادینه شوند و در این راستا نیروی فنی و ماهر برای بسیاری از پروژه‌های عمرانی که هم‌اکنون در منطقه در حال انجام است، از خارج از استان تامین می‌شود.
هاشمی تصریح کرد: اگر در این استان متناسب با پروژه‌های در دست اجرا، نیروی ماهر و فنی تربیت شود، قطعا" زمینه اشتغال برای جوانان منطقه ایجاد شده و سرمایه خارج از استان نمی‌رود.
وی با اشاره به اینکه تامین اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌های شاد، مفرح و علمی و ورزشی و غیره بسیار مهم است، عنوان کرد: اوقات فراغت، می‌تواند لحظات زیبا و زرّین زندگی هر جوان باشد که متفاوت از دیگر اوقات، سبب رضایتِ درونی و افزایش شادکامی او شود.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فراغت، جوان را از تکرار و یکنواختی نجات می دهد و با جدا شدن از روزمرگی، زمینه‌ساز سلامت او شده، خستگیهای روحی، آسیبهای روانی، افسردگیها، غمها، تلاطمها و درگیریهای متعدد و متفاوت جسم و جانش را برای دقایقی از او دور می‌کند.
هاشمی گفت: استفاده مطلوب و برنامه‌ریزی شده از اوقات فراغت حتی برای دانش آموزانی که به عللی در بعضی از دروس تجدید شده‌اند باعث نشاط و سرزندگی که یکی از شاخصهای بهداشت روانی است می‌گردد و قدرت یادگیری و نگاهداری ذهنی در آنها افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه برای جذب بازماندگان از تحصیل و افزایش درصد باسوادی در این استان باید بیش از پیش تلاش کرد، تصریح کرد: کسب رتبه برتر کشوری در جذب نوآموزان پیش‌دبستانی در مناطق محروم عشایری و کسب رتبه برتر کشوری در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل  از موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در سال گذشته بوده است.
ارسال نظرات