رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران:

مدیران مازندرانی اقدام و عمل را شروع نکردند!/ ناکارآمدی دولتی؛دلیل اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در قائم‌شهر اظهار کرد: مدیران هنوز اقدام و عمل را از خود شروع نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۸۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،امیدعلی پارسا امروز در جلسه منطقه‌ای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران در قائم‌شهر اظهار کرد: با وجود اینکه اهداف دستگاه های اجرایی مشخص شده است ولی سازوکارها برای رسیدن به اهداف تعریف نشده و مدیران نیز اقدام و عمل را از خود شروع نمی‌کنند و به دنبال ایده‌های دیگران هستند.

وی شاه کلید اقتصاد مقاومتی را شروع از خود و تعیین اختیارات عنوان کرد و افزود: مدیران خودشان باید عالم و عامل باشند و با شروع بی‌قید و شرط و اعمال مدیریت خلاقانه در جهت توسعه پایدار حرکت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه 85 درصد بودجه کشور صرف حقوق، مزایا و هزینه‌های جاری می‌شود، گفت: اعتبارات و تسهیلات بانکی به اندازه پروژه‌های تعریف شده نداریم و تنها 15 درصد بودجه کشور به عمران و آبادانی اختصاص دارد.

وی سهم استان مازندران را از بودجه کشور 4.13 درصد اعلام کرد و افزود: این سهم‌بری با احتساب فروش نفت شامل بودجه مازندران است.

پارسا خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگر صددرصد بودجه مصوب هم به استان تخصیص یابد بیشتر از 10 سال برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام وقت نیاز است.

وی افزایش درآمد، کاهش هزینه، خرید محصولات داخلی، قرض کردن و چاپ اوراق مشارکت را از جمله راهکارهای خروج از رکود اقتصادی در سطوح مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌های اقتصادی چاپ پول بدون پشتوانه است که دولت تدبیر و امید با همه تنگناهای اقتصادی، هرگز تن به این کار نداده است.

وی در بحث کم بودن حدود اختیارت مدیران شهرستانی تصریح کرد: به خاطر نبود اختیارات باید مدیران شهرستانی مدام با مرکز استان مکاتبه کنند و جلسات مداوم نفس مدیران را گرفته است.

پارسا افزود: مدیران، مجموعه اختیارات درخواستی خود را به فرماندار شهرستان ارائه دهند تا بحث تفویض اختیارات مدیران شهرستانی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با اشاره به ضعف مدیریت و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و تفاوت بین ارزشیابی‌ها و پرونده تخلفات اداری تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلفات باید دو قانون اجرایی شود، نخست اینکه فرد جرات تخلف نداشته باشد و درصورت تخلف باید بالاترین هزینه ممکن را بابت خسارت تخلف بپردازد تا راه ادامه تخلف برای همیشه بسته شود.

این مسئول ادامه داد: وقتی احتمال کشف و برخورد با جرم پایین باشد و به تبع آن هزینه خسارت ناشی از تخلف نیز بالا نباشد افراد بر قوانین نوشته شده مسلط می‌شوند و عمل خلاف آنان جزیی از فرهنگ یک جامعه می‌شود.

پارسا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بدون مدیر جهادی ممکن نیست، تصریح کرد: مدیر جهادی، مدیر فوق فعال، خلاق، عاقل و عامل است که عاشق سرزمین خود بوده و دنبال خلق ایده‌های جدید در فضای متفاوت برای ایجاد و ادامه توسعه پایدار است.

وی با اشاره به حجم بالای ناکارآمدی‌ها و ناهماهنگی‌ها در بخش دولتی خاطرنشان کرد: برای شروع بی قید و شرط،نقطه آغازین فراوانی وجود دارد و برای تحقق آن باید ید واحده شویم و با شروع از خود به صورت یکپارچه مسائل استان را کاملا موشکافانه دیده و اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر اولویت‌ پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 57 محور تعیین و تبیین شد و به دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها نیز ابلاغ می‌شود و هر مدیری که در راستای اهداف ستاد عمل نکند در واقع خلاف جریان عمومی استان در حال حرکت است.


انتهای پیام/


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها