معاون سیاسی امنیتی فرماندار اراک:

پرداختن به نماز سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

معاون سیاسی امنیتی فرماندار اراک گفت: عدم رعایت حق‌الناس نشان از عدم درک واقعیت نماز دارد اگر به معنای واقعی به نماز پرداخته شود شاهد کاهش آمار ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۱۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حمیدرضا فراهانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اراک که با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد با اشاره به آمار میزان ارتکاب جرائم و بزه در سطح جامعه اظهار داشت: متاسفانه آمار اعلام شده در این بحث بسیار نگران کننده بوده و نشان از کم‌کاری و اثربخش نبودن تصمیمات فرهنگی دارد.

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب واقعیت‌ها نگران‌کننده است چرا باید در جامعه‌ای اسلامی شاهد افزایش بزهکاری یا مفاسد اقتصادی باشیم مگر اساس این نظام، اسلام نیست شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا در تاریخ کشور مگر برای حفظ اسلام و ارزش‌های اسلامی جان خود را نداده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار اراک تصریح کرد: ناهنجاری‌های موجود در حوزه‌های مختلف نشان دهنده این است که ما در معروف بزرگی به نام نماز کم کاری کرده‌ایم، بایستی واقعیت‌ها را بپذیریم و در جلسات نیز بازگو کنیم تا زمانی که حقیقت گفته نشود و چشمان خود را بر روی واقعیتها ببندیم اصلاحی انجام نخواهد شد.

فراهانی با تاکید بر عدم اعتقاد راسخ نسبت به اقامه نماز گفت: آداب معاشرت و برخی از رفتارهای اجتماعی ما نشان می‌دهد که به واقعیت نماز پی نبرده‌ایم و به جملاتی که در نماز قرائت می‌کنیم اعتقاد نداریم، عدم رعایت حق‌الناس از صف نانوایی گرفته تا مفاسد اقتصادی همه نشان از درک نکردن واقعیت نماز دارد.

وی افزود: افزایش آمار پرونده‌های ورودی به سیستم قضایی، گرایش جوانان به اعتیاد همه نشان دهنده این است که آنگونه که باید و شاید اثرگذاری نداشته‌ایم، به میزان کافی در گفتار تکرار کرده‌ایم باید پذیرفت که فعالیت‌های فرهنگی به ویژه بحث مسائل دینی نظیر نماز عملکرد می‌پذیرد اگر به معنای واقعی به نماز پرداخته شود شاهد کاهش آمار ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار اراک تصریح کرد: چطور در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش آمار جرم و جنایت هستیم؟ باید برنامه‌ریزی داشته باشیم عدم برنامه‌ریزی ما را به جایی نخواهد رساند.

فراهانی یادآور شد: باید به دنبال راهکار و چه باید کرد باشیم، باید به امر نماز به معنای واقعی بپردازیم و نماز را طبق سیره امام علی(ع) ترویج کنیم، در این راستا پیشنهاد می‌کنم اعضای شوار اقامه نماز و مسئولان فرهنگی قبل از ورود به این گونه جلسات قدری درباره وضعیت نماز در شهرستان و راهکارهای خود برای ترویج نماز تأمل کنند و دست خالی به جلسات نیایند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار اراک خاطرنشان کرد: جوان امروز با نسل قبل بسیار متفاوت است ائمه جماعات باید متوجه این تغییرات باشند و خود را به حداقل‌های دانش روز مجهز کنند توجه داشته باشیم که فعالیت فرهنگی دولت و حزب سیاسی مهم نیست بلکه مهم نظام، اسلام و مکتب است که باید برای استمرار و پایداری آن قدم برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات