"آمادگی شورای کلانشهر اراک برای ترویج فرهنگ نماز"

ترویج فرهنگ نماز نیاز امروز جامعه است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ترویج فرهنگ نماز نیاز امروز جامعه است و برپایی نماز جماعت در پارک‌ها نقش بسیار موثری در گرایش جوانان به این امر الهی دارد.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۲۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، اسماعیل تاج‌آباد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اراک که در سالن فرمانداری این شهرستان با حضور دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد با اشاره به همکاری شهرداری و شورای شهر کلانشهر اراک در بحث اقامه نماز اظهار داشت: متاسفانه در طرح منهاج که از سوی ستاد اقامه نماز در بازار قرار است اجرایی شود به دلیل مخالفت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به خاطر اینکه نمی‌توان در این بنای تاریخی تغییراتی ایجاد کرد امکان پخش صدای اذان نیست.

وی افزود: البته باید توجه داشت که هر کاری راهکاری دارد، تدین هر شهر به بازار بوده و مهمتر از همه اینکه در شکل گیری انقلاب اسلامی کسبه‌های بازار نقش موثری داشته‌اند می‌توان از مشارکت افراد کسبه بازار در حل این مسئله بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به اقامه نماز در پارک‌های سطح شهر گفت: متاسفانه با هزینه بسایر پارک‌هایی را ایجاد کرده‌ایم ولی به دلیل عدم امنیت در این اماکن تفریحی هرگز آنگونه که در حد انتظار است شاهد اقامه نماز نبوده‌ایم.

تاج‌آباد تصریح کرد: در بیشتر پارک‌های شهر جایگاه ویژه‌ای برای اقامه نماز در نظر گرفته نشده اگر هم تعبیه شده درست در کنار سرویس‌های بهداشتی است که رغبت را برای برپایی نماز گرفته است.

وی افزود: بایستی به دنبال ترویج فرهنگ نماز باشیم برای این منظور می‌توان با مشارکت شهرداری زیرساخت‌های لازم برای برپایی نماز را فراهم ساخت و با مشارکت ستاد اقامه نماز از امامان جماعاتی در این اماکن تفریحی بهره گرفت که نسل جدید را درک کند و به نوعی در راستای جذب جوانان برای حضور در نماز تلاش کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: باید در وهله اول نسبت به اقامه نماز مغرب و عشا در پارک‌ها اقدام کنیم برای این منظور می‌توان از جوانان، افراد بسیجی و متدین کمک گرفت تا با حضور در نماز جماعت در سطح پارک‌ها انگیزه حضور را در سایرین افزایش دهند.

تاج‌آباد با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن گفت: متاسفانه در قیاس با گذشته اعتقادات در بین مردم کمرنگ تر شده و این ناشی از تلاش دشمن برای کمرنگ کردن اسلام است، اگر می‌گوئیم جمهوری اسلامی ایران این اسلامی بودن به نماز بازمی‌گردد.

وی با گله‌مندی از عدم توجه دستگاه‌های فرهنگی به بحث نماز گفت: متاسفانه همیشه شاهد برگزاری مسابقات مختلفی به ویژه در زمینه نشاط و شادی در سطح پارک‌ها از سوی دستگاه‌های متولی بوده‌ایم اما کم‌تر به بحث نماز پرداخته شده بهتر است سعی کنیم که برای ترویج نماز مسابقاتی را در این رابطه در سطح پارک‌ها برگزار کنیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: اعتبار شهرداری اراک امسال بیش از شش میلیارد تومان است چه بهتر که در بحث ترویج نماز هم از این اعتبار بهره گرفت، کجا بهتر از ترویج و اقامه نماز؟

تاج‌آباد با اشاره به نقش نماز در سلامت جامعه گفت: توجه به نماز انسان را در مقابل آلودگی‌های مختلف مصون می‌کند و روح آدمی را تطهیر می‌دهد که اثرگذاری این مهم در سطح جامعه خود را به خوبی نمایان خواهد ساخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت در پارک‌ها نقش بسیار موثری در گرایش جوانان به این امر الهی دارد و این آمادگی در پارک‌ها و بوستان‌های اراک وجود دارد باید توجه داشت که اعمال سیاست‌های تشویقی در راستای توسعه فرهنگ نماز به ویژه در قشر جوان امری ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات