فرمانده سپاه نکاء:

یک‌هزار و 500 زائر نکایی به مراسم سالگرد امام اعزام می شوند

فرمانده سپاه ناحیه نکاء از اعزام بیش از یک‌هزار و 500 نفر از مردم شهرستان برای شرکت در این مراسم سالگرد امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۳۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از پیک نکا،سید ابراهیم شریفی با اشاره به سهمیه اعزام زائرین به مرقد امام راحل، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی و سهمیه امسال، مقرر شد در آستانه بیست‌وهفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، یک هزار و200 نکایی به تهران اعزام شوند که با استقبال خوب مردمی این آمار روند صعودی گرفته و بیش از یک‌هزار و 500 نفر از مردم شهرستان برای شرکت در این مراسم حاضر می‌شوند.

وی افزود: برای اعزام زائرین، 75 دستگاه مینی‌بوس و وسایل نقلیه سبک و نیمه سنگین در نظر گرفته شد که خوشبختانه برای حفظ امنیت، سلامت و رفاه حال زائرین تمامی این دستگاه‌ها توسط کارشناسان پلیس راه کارشناسی و بررسی می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به اینکه این اعزام از تمامی نقاط این شهرستان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تمامی زائرین از اقصی نقاط شهرستان با حضور در سپاه ناحیه و شهدای گمنام شهرستان به تهران اعزام می‌شوند.

شریفی اعزام‌اولی‌های نوجوانان و جوانان را از اولویت‌های ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دانست و بیان کرد: در سال 95 همچون سال‌های گذشته استقبال جوانان برای شرکت در این مراسم چشمگیر بوده است، لذا بسیج شهرستان، اعزام اولی‌ها را در اولویت قرار داده است.

این مسئول ارشد بسیج شهرستان توزیع بسته‌های فرهنگی، حضور یک روحانی در هر دستگاه مینی‌بوس، مسابقه وصیت‌نامه امام راحل و فضاسازی محل اسکان در مرقد امام را از جمله برنامه‌های فرهنگی کاروان اعزامی به مرقد مطهر در تهران برشمرد.

به گفته وی در تجدید میثاق با شهدای 15 خرداد و ارتحال ملکوتی امام راحل با تبعیت از ولایت فقیه یک اجتماع عظیم زائرین و عاشقان سراسر کشور صورت می‌گیرد که می‌تواند ضربه محکمی بر دامنه اهداف شوم دشمنان بزند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان اینکه این اعزام دارای دو بعد سیاسی و معنوی است اذعان داشت: بعد معنوی از این جهت که در این سفر زیارت مرقد امام توسط زائرین صورت می‌گیرد.

وی افزود: اما در بعد سیاسی همانطور که امروز چشم ایادی استکبار جهانی به مراسم ارتحال امام در سال جاری دوخته شده است حضور گسترده مردمی خصوصاً نسل جوان در دهه سوم و چهارم می‌تواند چشم دشمنان را کور کند چرا که به این مسئله پی برده‌اند که نسل جوان این انقلاب با وجود اینکه در دوران امام حضور نداشتند اما با بهره‌گیری از اندیشه‌ها و گفتمان امام راحل همچنان ادامه دهنده راهش هستند.

شریفی ادامه داد: امام خمینی(ره) در دوران طلایی انقلاب اسلامی و پس از آن بدون هیچ وابستگی به کشورهای بیگانه از قبیل قدرت‌های شرق و غرب و با تکیه به قدرت خداوند و اعتقاد درونی خود، فداکاری‌های ماندگاری را از خود به نمایش گذاشت.

وی در پایان تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با احیای اسلام ناب محمدی ندای عدالت‌خواهی و اجرای آن در بین مسلمانان، این ندا را به گوش جهانیان رساند، در واقع با اجرای عدالت توسط این بزرگ‌مرد تاریخ آتش خشم دشمنان گسترده‌تر و وسیع‌تر شد چراکه با اجرای عدالت‌خواهی از بسیاری از اهداف شومشان ناکام ماندند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار