رئیس سازمان دارالقرآن کشور از اختصاص 9 میلیارد تومان بودجه به سازمان دارالقرآن کشور در سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۳۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، قره شیخ او در نشست خبری که در سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد، گفت: امسال 9 میلیارد تومان به سازمان دارالقرآن کشور اختصاص یافته است؛ البته امیدواریم که این بودجه به طور کامل اختصاص پیدا کند چون از بودجه هفت میلیارد تومانیسال گذشته 53 درصد آن تخصیص پیدا کرد.
وی با اشاره به اختصاص بودجه نیم درصدی قرآنی از اوایل دهه 90، افزود: این بودجه در برخی سنوات اختصاص پیدا کرد و در برخی سنوات نیز مانند سال 94 تخصیص پیدا کرد. 
رئیس سازمان دارالقرآن کشور از پیش بینی اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه نیم درصد قرآنی در بودجه سال 95 خبر داد، گفت: از دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تقاضا می کنیم که این اعتبار را اگر چه رقم قابل توجهی نیست را به دستگاههای فرهنگی و قرآنی پرداخت کنند. در هر حال این اعتبار ی تواند به فعالیت های قرآنی کمک کند.
قره شیخ لو با بیان اینکه هنوز با خواسته های رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و همچنین توانمند سازی مردم برای روخوانی قرآن کریم فاصله داریم، اظهار کرد: اگر می خواهیم 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم دانشجو و دانش آموز ما باید قرآنی تربیت شوند.
وی  ضمن انتقاد از عملکرد قرآنی صدا و سیما افزود: با راه اندازی شبکه قرآن دیگر شبکه ها احساس می کنند که از آنها رفع تکلیف شده است؛ از این رو نسبت به برنامه های قرآنی کم اهمیت شده اند. در هر حال سوال ما این است که چرا نباید چند سریال قرآنی در سال تولید شود.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور در ادامه ضمن تشریح برنامه های قرآنی این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه 60 مفسر قرآنی از قم به سراسر کشور اعزام می شوند.
قره شیخ لو اظهار کرد: همچنین جلسه های جزء خوانی و ختم قرآن را که سال گذشته 650 جلسه برگزار شد را افزایش می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج هزار موسسه قرآنی و شش هزار خانه قرآنی در سطح کشور فعالیت می کنند که نیازمند حمایت هستند چرا که درآمدهای این موسسات نسبت به هزینه های جاری آنها بیشتر است.
ارسال نظرات