"برگزاری برنامه‌های فرهنگی در 300 شب متوالی به همت بسیج"

شهرک‌های ساخته شده دارای زیرساخت‌های لازم برای اقامه نماز نیستند

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه اراک گفت: متاسفانه در شهرک‌های حومه شهر شاهد هستیم که زیرساخت‌های لازم برای برپایی نماز در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۳۶
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، طهماسبی در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان اراک که با حضور دستگاه‌های فرهنگی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با انتقاد از عدم آگاهی مسئولین دستگاه‌های فرهنگی از اقدامات سپاه و بسیج در راستای فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: سال گذشته در مجموعه سپاه و بسیج 300 شب برنامه فرهنگی در سطح پارک‌های اراک برگزار شد.

وی افزود: در پارک امیرکبیر 65 شب شاهد برپایی نماز جماعت، نمایشگاه سبک زندگی اسلامی، غرفه‌های گفتمان‌های اسلامی و نشست‌های روشنگری بودیم، تفاهم نامه‌ای با مسئولین فرهنگی شهرداری اراک منعقد و برنامه‌ریزی شده که به مدت 40 شب برنامه‌های فرهنگی متنوعی در سطح 4 پارک این شهرستان برگزار شود که یکی از این برنامه‌ها برپایی و اقامه نماز جماعت است.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: ده شب مختص برگزاری نمایشگاه با 25 غرفه، برگزاری جشنواره فرهنگی تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی سپاه و بسیج است.

پاسدار طهماسبی با اشاره به لزوم اهتمام ویژه در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز گفت: در جلسات ستاد اقامه نماز می‌بایست ریشه‌ای به این مسئله پرداخته شود و به بحث آموزش بپردازیم، عدم توجه به نماز بایستی آسیب‌شناسی شود.

وی افزود: متاسفانه در شهرک‌های حومه شهر شاهد هستیم که زیرساخت‌های لازم برای برپایی نماز در نظر گرفته نشده، شهرک "امین" با قدمت 15 سال ساخت متاسفانه یک بار صدای اذان شنیده نشده و سال گذشته با همت بسیج و مردم یک حسینیه 120 مترمکعبی ساخته شد و در حال حاضر نه ماه است که با یاری خدا و مشارکت مردم صدای اذان دست کم از این حسینه پخش می‌شود.

مسئول فرهنگی سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: بایستی به کسانی که شهرسازی یا شهرک‌سازی می‌کنند تکلیف شود زیرساخت نماز را ایجاد کنند، مجوز ساخت 5 پایگاه فرهنگی در 5 پارک اصلی شهرستان اخذ شده که امیدواریم با بهره‌برداری شاهد اقامه نماز باشیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها می‌بایست تجمیع یابد تا بتوانیم به اهداف دست پیدا کنیم، مجموعه بسیج مجموعه‌ای فعال در بحث فرهنگی است که نیاز به مشارکت سایر دستگاه‌ها برای برنامه‌های در نظر گرفته شده دارد سال گذشته 500 میلیون تومان در بحث فرهنگی صرف شد که اگر همفکری و پشتیبانی سایر ادارات به کمک نهاد مردمی و توانمند بسیج بیاید می‌توان اقدامات مهمی انجام شد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات