خبرهای داغ:
یادداشت

آرمان های امام خمینی(ره) تحقق آیه های قرآن است

فرمانده پایگاه امیرالمومنین(ع) در یادداشتی نوشت: مبارزه با فتنه و استکبار از آرمان های امام خمینی(ره) بود که در قرآن به آنها تصریح شده است.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۹۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در یادداشت حجت الاسلام احمد پناهیان  استاد حوزه علمیه و فرمانده پایگاه امیرالمومنین(ع) حوزه شهید ابراهیمی ناحیه امام حسین(ع) پیرامون موضوع اهتمام حضرت امام خمینی(ره) به موضوعاتی همچون گروه های مقاومت در سراسر دنیا چنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قاتلوهم حتی لا تکون فتنه

«نخستین و آخرین نظر نسبت به برادران پایدار رزمنده فلسطین ما این است که به شکل پیگیر و خستگی ناپذیر به پیکار خویش ادامه دهند. چه اینکه زندگی یعنی عقیده و مبارزه در راه آن <ان الحیوه عقیده و جهاد>. و تردیدی نیست که از نظر شیوه ی تفکر اسلامی، مرگ از زندگی ذلت بار بهتر است و در وضع کنونی برای ما جز ادامه پیکار با همه نیروها و امکاناتمان راهی وجود ندارد تا عزت و شرافت خود و آیندگان را در طول تاریخ با عظمت اسلامی بدست آوریم...»

«امام خمینی (ره) صحیفه امام، جلد2 صفحه2»

با نگاهی گذرا به بخشی از پیام امام خطاب به نمایندگان جنبشهای فلسطین آن هم سالها قبل از پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی می توان دریافت در تمامی آرمانهای بلند و اهداف امام خمینی (ره) تحقق آیه کریمه فوق یعنی مبارزه کنید تا فتنه ای در عالم باقی نماند دنبال می شود.

در ادامه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه... ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم... لاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون... لاتهنوا فی ابتغاء القوم ان تکونوا تالمون فانهم یالمون» تنها گوشه ای از آیات آمده در پیام حضرت امام(ره) به مبارزان جهان اسلام است که برای رهبری و هدایت جبهه اسلام استفاده شده است.

برای بزرگ مردی که در تبیین انقلاب اسلامی و جهانی خویش عنوان داشت ما می خواهیم همان خطاب که خدای متعال به رسول مکرم اسلام فرمود «ان الذین یبایعونک انما یبایعون الله» به حکومت اسلامی ما نیز داشته باشد. اینکه خود ایشان بدنبال اهداف و آرمانهای رسول مکرم اسلام (ص) باشد امری بدیهی و خدشه ناپذیر است.

امام خمینی (ره) در جایی دیگر از بیانان خود دارند «من بعنوان نیابت از حضرت ولی عصر (عج) امام زمان به همه مسلمانان جهان مصیبت چهارم شوال سال 98 هجری قمری (17 شهریور) خاصه به خانواده های داغدار تسلیت می گویم» «صحیفه امام جلد3 صفحه 462» و این امر قوت قلبی برای همه مجاهدان و مبارزان انقلابی در سراسر جهان خواهد بود.

اگر استقامت و پایداری حضرت امام (ره) به عنوان محور اصلی انقلاب جهان اسلام در جهت برقراری حکومت ولی الله الاعظم (عخج) نبود جریان مبارزه در فلسطین اشغالی و امروز در سوریه و عراق و یمن اینچنین شکوهمند و مظفر پیش نمی رفت. آنجا که فرمود باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت اسلامی جهانی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها به ایران منحصر نیست، پشت جهان استکبار به لرزه افتاد و آن مسئول آمریکایی بی جهت از انقلاب اسلامی به عنوان زلزله ای برای اسراییل یاد نکرد.

بی شک بیداری اسلامی فروریختن بنیان های کفر و یهود معاند بود که در ادامه حرکت احیاگر و پویای جهادی امام خمینی(ره) و پرورش مجاهدین و مبارزین همچون حزب الله صورت گرفت و هم اکنون با استقامت در بحرین و یمن و سایر بلاد دنبال می شود. مقام معظم رهبری آن بشارتی را که امام به یاران خویش در جهان اسلام و جنبشهای انقلابی در عصر خویش فرمود که شما الان در مرحله ای قرار دارید که خداوند در آن مرحله به پیامبر و یارانش فرمود «یا ایها النبی حرض المومنین علی القتال» و آیه کریمه ای که امام در پیروزی جنبشهای انقلابی و انقلاب اسلامی ایران فرمود، مقام معظر رهبری نیز خطاب به فرزندان انقلابیش در بیداری اسلامی فرمود «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین».


ارسال نظرات