مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان بیان کرد

اعزام ۱۴۰ کاروان ویژه مراسم ارتحال امام راحل از استان کردستان

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان گفت: شش هزار زائر از استان کردستان در مراسم ارتحال امام راحل حضور دارند و این زوار در غالب ۱۴۰ کاروان اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۳۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسییج، دکتر طیب قدیمی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره برنامه‌های استان کردستان به منظور برپایی مراسم ارتحال امام راحل گفت: برای گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) و مراسم سیزدهم و چهاردهم خرداد که هر سال در سراسر کشور اجرا می‌شود هماهنگی خوبی میان نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و تمامی سازمان‌هایی که در حوزه سلامت فعالیت دارند ایجاد شده است تا تأمین نیروهای همراه کاروان‌ها انجام شود.


وی با بیان اینکه به همراه کاروان‌های مراسم ارتحال نیروهایی به عنوان پرستار، پزشک و تکنسین حضور دارند که از نیروهای بسیج جامعه پزشکی هستند، تصریح کرد: این افراد برای خدمت رسانی داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند البته تامین تجهیزات و وسایل به عهده دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سایر نهادهای مربوطه است.


قدیمی، با اشاره به حضور شش هزار زائر مراسم ارتحال امام در استان کردستان بیان کرد: این زوار در غالب تقریباً ۱۴۰ کاروان اعزام خواهند شد، به این شکل که از هر شهرستان دو اکیپ سلامت و پزشکی همراه این کاروان‌ها خواهند بود.


وی ادامه داد: بیشتر نیروهای بهداشت و درمان همراه این کاروان‌ها شامل پزشک، پرستار و نیروهای بسیج جامعه پزشکی هستند و تقریباً در همه شهرستان‌های استان این موضوع در جریان است.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کردستان تاکید کرد: اگر در کاروان‌ها به تعداد بیشتری نیرو نیاز باشد، توسط بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان تأمین خواهد شد و بدون شک آمبولانس، تجهیزات و دارو نیز توسط دانشگاه، هلال احمر و سایر نیروهای پشتیبان تأمین می‌شود.


وی در ادامه افزود: کاروان مراسم ارتحال سیزدهم خرداد از استان کردستان حرکت خواهد کرد و در شب چهاردهم پس از مراسم به سمت استان برمی‌گردد که البته زودتر راه افتادن کاروان‌ها به فاصله زمانی شهرستان‌ها به تهران بستگی دارد.


قدیمی، با بیان اینکه ستاد گرامیداشت مراسم ارتحال حضرت امام (ره) متولی ارائه بسته و برنامه‌های فرهنگی به زوار است، گفت: بسته فرهنگی بسیج جامعه پزشکی صرفاً بروشوری در ارتباط با دستورات بهداشتی و نحوه تغذیه توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان است که با همراهی هلال احمر تهیه شده است و اگر بسته فرهنگی توسط متولیان امر ارائه نشود ما بسته‌های فرهنگی خود را به زوار ارائه می‌دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار