مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان اردبیل:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان اردبیل گفت:52 کانون فرهنگی مساجد در خلخال فعال است و تا پایان سال ده کانون جدید نیز در شهر خلخال ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۵۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، نادر سقا در جلسه هیات نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد استان اردبیل در نشست با امام جمعه خلخال گفت: در حال حاضر سومین آمار وجود کانون های فرهنگی مساجد برای شهرستان خلخال است و 52 کانون در حال حاضر در خلخال در حال فعالیت است که 33 کانون در مناطق روستایی و 19 کانون در مناطق شهری است.

سقا انجام برنامه ها و محور حرکت کانون های فرهنگی مساجد استان مسجد محوری عنوان و گفت :سعی می شود از لطمه به مساجد پرهیز شود.

سقا گفت: 31 تفاهم نامه همکاری با ادارات و دستگاه های مختلف فرهنگی ونهاد ها منعقد شده که از ظرفیت کلیه دستگاه ها در بحث اوقات فراغت وتقویت برنامه های فرهنگی کانون استفاده خواهدشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان اردبیل با اشاره به فعالیت مطلوب کانون ها در خلخا ل و نظارت های انجام شده و پراکندگی کانون ها در شهرستان در نقاط روستایی گفت: در بحث کانون ها وتجهیز این مراکز و تقویت آنها سعی داریم ده کانون دیگر برای شهرستان خلخال تاسیس نماییم که هر کدام بالغ بر یک میلیون صد هزار تومان تجهیز خواهند شد.

وی هم افزایی و توجه به مفاهیم اسلامی ودینی را از رویکردهای مهم کانون های مساجد دانست وبر لزوم توجه به تعامل مسجد، پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی مساجد تاکید کرد.

نادر سقا دربخش دیگری از سخنان خود گفت: در روستاها با کمترین امکانان در حوزه کانون های مساجدقدم ها ی برداشته شده و اصلی ترین مشکلات ، بحث نبود فضای کانون در مساجد است که در معماری های جدید در مساجد سعی شود در گوشه ای از بنای مسجد قسمتی برای فعالیت های کانون های مساجد در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات