کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت به دنبال جذب طبقه متوسط است و در کنار آن، می‌خواهد افراد ثروتمند و کسانی که به برخی ناهنجاری‌ها علاقه‌مند هستند را به سمت خود بکشاند.
کد خبر: ۸۶۸۷۲۰۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
سعید افرازه کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بی اعتنایی دولت نسبت به پوشش‌های حمایتی از اقشار ضعیف جامعه اظهار داشت: مخالفت دولت با قانون هدفمند سازی یارانه، افزایش هزینه حق بیمه و هرگونه پوشش حمایتی را می‌توان مشاهده کرد و در این موارد موضع دولت به شدت جدی است.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌خواهد رضایت اغنیا را از دست بدهد، بیان کرد: دولت به دنبال جذب طبقه متوسط است و در کنار آن، می‌خواهد افراد ثروتمند و کسانی که به برخی ناهنجاری‌ها علاقه‌مند هستند را به سمت خود بکشاند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اقشار ضعیف جامعه نسبت به دولت بی‌انگیزه شده اند و دولت هم این احساس را دارد و این طبقه از جامعه در حاشیه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای حذف یارانه مردم، گفت: دولت به شدت اصرار داشت تا یارانه دهک های بالا حذف شود اما افرادی که یارانه‌شان قطع شده بود، زمانی که مراجعه می‌کردند دیده می‌شد که مددجو هستند؛ حال چه برسد به طبقات ضعیف جامعه و افرادی که در مشاغل پایین مشغول فعالیت بودند، و یارانه این افراد قطع شده بود و این اقدام بدون لحاظ میزان درآمد انجام گرفت.

افرازه با بیان اینکه استدلال دولت برای حذف یارانه 24 میلیون ایرانی غیرمنطقی بود، افزود: دولت یازدهم در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها عملکرد بسیار ضعیفی نشان داد طوری که اکثریت مردم از این وضع ناراضی هستند.

ارسال نظرات