خبرهای داغ:
سرپرست استانداری خوزستان:

شرایط فعالیت صنایع و سرمایه‌گذاران در استان تسهیل شود

سرپرست استانداری خوزستان گفت: اقتصاد مقاومتی مبحثی است که توجه به آن به رشد، پویایی و تحرک اقتصاد کمک شایانی می‌کند و با برنامه‌ریزی در این خصوص و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها می‌توان در جهت توسعه گام برداشت.
کد خبر: ۸۶۸۷۲۰۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان،فرج‌الله خبیردر کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز، 11 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: براساس تصمیماتی که با حضور دکتر نوبخت در فروردین ماه امسال گرفته شد، اولویت‌هایی مدنظر قرار گرفت تا به آن‌ها زودتر از سایر موارد رسیدگی شود.

وی افزود: مدیران استان باید مشوق‌های لازم را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر بگیرند و از تمام ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه وجود دارد به خوبی استفاده کنند تا به توسعه اقتصاد و صنعت کمک شود و تلاش لازم در این زمینه انجام گیرد.

خبیرتصریح کرد: همه مشکلات واحدها مربوط به بحث نقدینگی نیست و برخی از آن‌ها با مشکلاتی مانند قوانین و مشکلات تصمیماتی و مدیریتی مواجه هستند که باید این مشکلات را نیز شناسایی و به آن‌‌ها رسیدگی کرد تا همه واحدهای تولیدی در استان بتوانند با ظرفیت اسمی خود به فعالیت بپردازند.

وی گفت: رفتار مدیران در ادارات کل و سازمان‌ها باید به گونه‌ای باشد که فضای مناسبی را برای رشد واحدهای صنعتی و پویایی اقتصاد به وجود آورد. همچنین مدیران باید با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به گونه‌ایرفتار کنند تا آن‌ها به سرمایه‌گذاری ترغیب شوند.

خبیر با تاکید بر تسهیل شرایط فعالیت صنایع و سرمایه‌گذاران در استان عنوان کرد: باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران همکاری و مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های مختلف صادر شود تا امور صنایع تسهیل یابد و به خوبی پیش رود و متقاضیان سرمایه‌گذاری راضی باشند در استان به سرمایه‌گذاری بپردازند.

وی در خصوص پراکنش نامتوازن صنایع در استان عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه صنعت استان پراکنش نامتوازن واحدهای صنعتی در استان است که موجب مهاجرت مردم به مناطقی می‌شود که تمرکز صنایع در این مناطق بیشتر است و این مسالهمشکلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را برای استان به وجود می‌آورد.

خبیر خاطرنشان کرد: باید برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در استان مشوق‌هایی در نظر گرفته شود و بخصوص در مناطق محروم تدابیری اندیشیده شود تا سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در آن مناطق ترغیب شوند.

در ادامه این جلسه امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اظهارکرد: با توجه به نرخ بیکاری استان در سال 90 که 25.7 درصد بود، به دنبال آن هستیم تا شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آن‌ها بالاتر از میانگین استان است، در اولویت قرار گیرند و برای حل مشکلات صنایع نیمه فعال و تعطیل این مناطق تلاش ویژه‌ای شود.

وی افزود: شهرستان‌های باوی، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، اندیکا و اهواز وضعیت بدتری نسبت به سایر شهرستان‌ها در خصوص آمار بیکاری دارند و باید برای حل مشکلات صنایع موجود در این شهرها تلاش کرد.

حاجتی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که ابتدا ستاد تسهیل بدون هیچ محدودیتی تقاضاهای این شهرستان‌ها را مورد توجه قرار دهد و به دنبال حل مشکلات صنایع این شهرستان‌ها باشد، سپس سایر شهرستان‌های استان که از نرخ بیکاری کمتری برخوردارند، در اولویت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: باید از واحدهای تولیدی این شهرستان‌ها که نیمه‌کاره رها شده‌اند و یا زیر ظرفیت کار می‌کنند، بدون هیچ محدودیتی حمایت کرد و سپس به مشکلات سایر واحدها در تمام شهرستان‌ها پرداخته شود و مورد توجه قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار