خبرهای داغ:
رئیس اداره بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خوزستان:

زنبورداران برای حمل و انتقال کندوها تأییدیه سلامت و گواهی حمل بگیرند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: زنبورداران قبل از حمل کندوها با مراجعه به ادارات دامپزشکی اقدام به اخذ تأیید سلامت و گواهی حمل دامپزشکی کنند.
کد خبر: ۸۶۸۷۲۱۶
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: با فرا رسیدن ماه‌های گرم سال در استان خوزستان زنبورداران به تدریج اقدام به انتقال و خروج کلنی‌های زنبور عسل به خارج از استان می‌کنند که برای این جابه‌جایی اطمینان از صحت و سلامت کلنی‌ها به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های زنبور بسیار مهم است.

بهمن‌ جوشن افزود: دامپزشکی خوزستان برای صدور گواهی انتقال کلنی‌های زنبور عسل با انجام آزمایشات تشخیصی بیماری‌های زنبور اقدام به تأیید سلامت آنها می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت کلنی‌های زنبور عسل به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیردار، بررسی مسائل بهداشتی، مدیریتی و فصلی زنبورستان‌ها که اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در زمان استقرار کلنی‌های زنبور عسل در استان در دو نوبت پاییز 94 و فروردین 95 پایش انجام شد.

وی اظهار داشت: کلنی‌های زنبور از نظر بیماری‌های واروا، نوزما، آکاراپیس و لوک مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج آن حاکی از وضعیت مطلوب بهداشتی کلنی‌ها در سطح استان بود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود زنبورداران قبل از حمل کندوها با مراجعه به ادارات دامپزشکی اقدام به اخذ تأیید سلامت و گواهی حمل دامپزشکی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار