فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در نشست مشترکی با رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور بر مشکلات ابریشم‌کشان بخش بایگ احیای صنعت نوغانداری و ابریشم را در این منطقه خواستار شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۱۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در این امر مهم، احیای توتسان ها و مقابله با ورود بی رویه نخ ابریشم از کشورهای میانه را خواستار شد.

در ادامه این جلسه داداش پور رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: صنعت نوغانداری در کشور مسیر خوبی را طی نکرده و ظرفیت ها و فرصت های فراوان این صنعت از بین رفته، لذا قصد داریم با عملیاتی کردن چند محور این صنعت را در کشور احیا کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین این محورها ترویج فراگیر این صنعت در بین مردم است، یعنی احیای صنعت به دست خود مردم انجام می گیرد و لذا هم اکنون در ۲۷ استان کشور پرورش کرم ابریشم انجام می شود و این نشان دهنده استعداد پرورش کرم ابریشم در سراسر کشور است.

داداش پور فراهم کردن زیر ساخت های مناسب را محور دیگر احیای صنعت نوغانداری عنوان کرد و گفت: انگیزه مردم زمانی برای احیای صنعت نوغانداری بالا می رود که ساز و کار و زیر ساخت ها فراهم شود، بطوریکه فروشنده و خریدار نسبت به داد و ستد خود در صنعت ابریشم کشور اطمینان لازم را داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها