خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

70 درصد صادرات استان مربوط به مواد معدنی و ساختمانی می باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 70 درصد صادرات استان سمنان مربوط به مواد معدنی و ساختمانی می باشد.
کد خبر: ۸۶۸۷۵۲۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، بهروز اسودی در نخستين نشست کارگروه توسعه صادرات استان با بیان اینکه حدود 70 درصد صادرات استان مربوط به مواد معدنی و ساختمانی می باشد افزود ، باید بر روی فرآوری این مواد کار کنیم که با فرآوری غیر دانش فنی می توانیم از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسته حمایتی صادرات غیر نفتی در 23 ماده و 14 تبصره به تصویب و ابلاغ شده است، گفت: بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در چارچوب برنامه ملی پیشبرد برونگرایی اقتصاد ملی و تحقق اهداف توسعه صادرات غیرنفتی سال 95 می باشد که از اول خرداد تا پایان اسفندماه قابل اجرا می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این بسته سه بخش منابع پیش بینی شده (شامل منابع صندوق توسعه ملی، بانکی و بودجه ای)، شیوه استفاده از مشوق ها، پرداخت جوایز صادراتی و کالا و خدمات و سایر حمایت ها را شامل می شود.

اسودي اظهار کرد: بر پایه این بسته، منابعی مانند یک میلیارد تا سقف 2 میلیارد دلار سپرده ارزی 2ساله برای پرداخت تسهیلات به خریداران خارجی کالاها و خدمات ایرانی با نرخ ثابت حداکثر 3.5 درصد و 20 هزار میلیارد ریال سپرده گذاری یکساله برای ارائه تسهیلات با شرکت های صادراتی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ سود تسهیلات موسسه های مالی و بانک ها تا 14 درصد برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دانش بنیان و 16 درصد برای صادرات صنعتی کاهش می یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: در بودجه سال 1395 نیز اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای اعطای مشوق صادرات غیرنفتی و غیر پتروشیمی با اولویت صادرات دانش بنیان، یکهزار میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات واحدهای تولیدی با اولویت تولیدات صادراتی و پنج هزار میلیارد ریال از محل هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شده است.

اسودی خاطرنشان کرد: در این میان صندوق سپرده گذاری ارزی توسعه ملی نزد بانک های عامل برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش شرکت های فعال در زمینه صادرات کالا و صادرات خدمات فنی و مهندسی پیش بینی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار