امام جمعه تفت گفت: اقدامات خصمانه عربستان ناشی از عصبانیت بخاطر دست برتر ایران در منطقه است.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۶۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

امام جمعه تفت در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به کارشکنی ها عربستان برای حضور حجاج ایرانی در حج امسال گفت: عربستان در جریان حج سال گذشته نشان داد که لیاقت اداره این مراسم را ندارد.

حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری با بیان اینکه سال گذشته چند صد نفر از حجاج مظلوم کشور ما به خاطر بی کفایتی عربستان در منا به شهادت رسیدند، افزود: اینکه در جریان حج به خاطر مدیریت بی کفایت چند هزار حاجی به کشته شوند یعنی حداقل برنامه ریزی برای این فریضه مهم و بزرگ وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز عربستان به جای آنکه غرامت بی کفایتی خود را بدهد، به رفتار ساختارشکنانه و سخیف دست می زند که جز اثبات غرض ورزی نتیجه دیگری ندارد.

غفوری با انتقاد از لقب خادمین الحرمین الشریفین گفت: عربستان خائن به حرم آل الله است و همه اهداف اسرائیل و آمریکا را در منطقه دنبال می کند و جز ننگ برای خانه خدا و حرم پیامبر(ص) چیزی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عربستان امروز تاب و تحمل اینکه ایران قدرت برتر منطقه باشد را ندارد و به خاطر همین به هر اقدام بچگانه دست می زند؛ یک روز روابط خود را قطع می کنند و امروز با کارشکنی مانع حضور ایرانی ها در مراسم حج می شود.

غفوری اضافه کرد: امروز عربستان عصبانیت خود را از دست برتر ایران در منطقه علنی کرده است چراکه کمک های میلیاردی به داعش و گروه های تروریستی نتوانسته عربستان را از بحران نجات دهد بلکه در باتلاقی مانند جنگ یمن فرو برده است.

وی با ابراز امیدواری اذعان داشت: سقوط رژیم آل سعود که باید از آن به عنوان آل یهود یاد کرد با چنین سیاست ها و اقدامات خصمانه ای دور نیست.

ارسال نظرات